De Nijmeegse softwareleverancier GX Software heeft twee nieuwe directeuren: algemeen directeur Willem Rossieau en operationeel directeur John Joosten. Zij nemen na vijftien jaar de dagelijkse leiding over van oprichters Bart Heilbron en Martijn van Berkum. Rossieau en Joosten werken ieder al ruim tien jaar bij de leverancier van contentmanagement- en marketingsoftware. De GX-oprichters Heilbron en Van Berkum gaan zich bezighouden met het vermarkten van het online marketingsoftwareproduct Blueconic in de Verenigde Staten.
Rossieau was al verkoopdirecteur en lid van het managementteam. Joosten voerde als operationeel manager de eindverantwoordelijkheid voor de dienstverlening aan grote klanten, zoals ING, Ajax , KPN en Volvo.
De oprichters van GX Software, Heilbron en Van Berkum, startten Blueconic in 2010 vanuit de moederorganisatie. De softwareoplossing, die in de cloud wordt aangeboden, helpt marketeers om relevante dialogen aan te gaan met online bezoekers via diverse kanalen. Het op Software as a Service (SaaS)-gebaseerde zogeheten online klantenbindingsplatform biedt een ‘big data profile interaction store en machine learning’, waarmee marketeers gemakkelijk relevante boodschappen over web-, mobiele en sociale kanalen op elkaar af kunnen stemmen.
Afgelopen februari haalde Blueconic in een eerste investeringsronde, geleid door Sigma Prime Ventures, drie miljoen dollar op voor de doorontwikkeling van de software en om stevig te groeien op met name de Amerikaanse markt.