SAP heeft een reseller-overeenkomst getekend met NetBase, leverancier van software voor de analyse van social media. SAP gaat deze oplossingen wereldwijd verkopen onder de naam SAP Social Media Analytics by NetBase.
Door samen met NetBase een geïntegreerde oplossing aan te bieden die de traditionele business analytics combineert met social analytics, zet SAP een belangrijke stap voor de verdere uitbreiding van zijn platform. Met SAP Social Media Analytics by NetBase kunnen bedrijven een platform voor zakelijke social analytics creëren, dat meer inzicht geeft in een scala aan activiteiten.
SAP kan nu als enige een bedrijfsbrede oplossing aanbieden die snel toegang geeft tot real-time en accurate data, waardoor de bedrijfsdata in alle SAP-applicaties nog beter kunnen worden ingezet door gebruik van in-memory en mobiele technologie.
Big data-benadering
De samenwerking met NetBase is een logische stap in SAP’s end-to-end benadering van ‘big data’ voor bedrijven in alle branches. Een van de belangrijkste componenten van big data is immers het beheer van social en ongestructureerde tekst. Deze aankondiging is slechts het begin. De ware potentie van de samenwerking komt pas tot leven als SAP en NetBase gaan beginnen met de integratie van social analytics in diverse on-premise en on-demand SAP-oplossingen, zoals het SAP BusinessObjects BI-platform, SAP Customer Relationship Management (CRM) en SAP Governance Risk & Compliancy (GRC) management.