Op 1 oktober 2009 treedt de nieuwe telecomwet in werking. Er komt onder meer een wettelijk register om consumentenirritatie over ongevraagde telemarketing te verminderen. Consumenten kunnen zich inschrijven in dit register wanneer zij geen ongevraagde (verkoop)telefoontjes willen ontvangen. Om aan de nieuwe regels in de Telecommunicatiewet te kunnen voldoen, dienen opdrachtgevers en uitvoerende partijen in de markt een aantal veranderingen door te voeren in telefonische (verkoop)processen.
Om eenvoudig en snel deze veranderingen te implementeren, heeft L&H met SOD een dienst ontwikkeld om aan deze vraag te voldoen. "Bel me niet as a service" stelt ieder contact center in staat om middels IVR per 1 oktober direct te voldoen aan de nieuwe wetgeving. De uitgebreide lijncapaciteit van SOD en de contact center ervaring van L&H maken het mogelijk om tegen minimale kosten een geautomatiseerde afhandeling van het recht van verzet en het aanbieden van het register in elk gesprek in te stellen. Zonder te hoeven investeren in infrastructuur, voice response systemen of een register upload licentie, wordt een managed oplossing geboden die schaalbaar is voor iedere organisatie.
Patrick Jordens, commercieel directeur van L&H spreekt veel marktpartijen over de uitvoering van de nieuwe wetgeving. "Binnen een groot aantal organisaties bestaat momenteel nog veel onduidelijkheid over de exacte eisen waaraan men per 1 oktober dient te voldoen. Ook de technische implicatie van de IVR blijkt vaak onderbelicht te zijn. Bel me niet as a service biedt voor deze ondernemingen een pasklare oplossing die op korte termijn en eenvoudig implementeerbaar is."
"De recente wetswijziging in de telecomwet breekt een lans voor de hoogontwikkelde IVR maatwerkoplossingen die SOD reeds jaren biedt. We stellen met "Bel me niet as a service" nu ook die partijen die geen IVR oplossing hebben en er niet in willen investeren, in staat om te voldoen aan de nieuwe wetgeving door mee te liften op de door ons ontwikkelde oplossing. Samen met L&H als partner hebben we een oplossing in handen waarmee op eenvoudige wijze, gegarandeerd en uniform het recht van verzet en het aanbieden van het register wordt uitgevoerd" , aldus Jeroen van Velzen, commercieel directeur van SOD