Tridion, Nederlands leverancier van content management oplossingen, heeft 2004 afgesloten met recordresultaten.
Het succes van het afgelopen jaar schrijft Tridion toe aan verdere uitbreiding en verbetering van haar totale aanbod business oplossingen en de intensivering van relaties met bestaande klanten. De verlenging van contracten met onder andere ABN Amro, Rijkswaterstaat, TPG Post en Unilever levert een belangrijke bijdrage aan de constante groei en ontwikkeling van Tridion.
Tevens heeft de onderneming opvallend veel nieuwe klantencontracten gesloten. Tridion meldt dat Fortis ASR/Europeesche Verzekeringen, Goodyear Europe en Bose Europe slechts enkele namen uit de groep nieuwe klanten zijn aan wie geavanceerde software voor web content-management geleverd wordt.
Pieter Varkevisser, CEO bij Tridion, is zeer enthousiast over de geboekte resultaten: ‘De operationele marge is in de tweede helft van het jaar opgelopen tot 20% van de omzet, de klanttevredenheid score is flink verbeterd en dankzij de beschikbaarheid van de nieuwe oplossingssoftware is de omzet van bestaande klanten sterk gegroeid. In 2004 is 50% van de omzet behaald door bestaande klanten die meer zaken met Tridion wilden doen en het gebruik van onze oplossingen breder hebben ingezet. Gezien de buitengewone toename van nieuwe klanten in Q4 zie ik het aankomend jaar met veel enthousiasme tegemoet.’
Tridion heeft ook op partnergebied een voorspoedig jaar achter de rug. Zes nieuwe partners hebben een samenwerkingscontact gesloten, waarvan de details aan het einde van deze maand publiekelijk worden gemaakt.