Het SaaS4Channel event dat 24 november in de Aviodrome in Lelystad werd gehouden, is goed bezocht en gewaardeerd. Ongeveer 130 bezoekers luisterden naar en stelden vragen over kansen en uitdagingen rond software as a service (SaaS) in de Nederlandse ict-vakhandel.
SaaS, asp en cloudcomputing zijn onderwerpen die centraal staan in het ict-kanaal. Wat betekent het echter voor aanbieders van ict-oplossingen als een oplossing niet meer traditioneel als combinatie van hardware, software en services wordt aangeboden maar als dienst? Wat is de impact op het business- en verdienmodel, op de organisatie en op het portfolio? En niet in de laatste plaats: wat denken uw klanten ervan? Binnen de community Saas4channel kunnen deelnemers discussies voeren. Op het evenement van 24 november in het Aviodrome konden bezoekers meer inzicht verwerven in de (on)mogelijkheden van SaaS.
Feit is dat Saas een groeimarkt is van vele miljarden dollars en dat steeds meer Nederlandse spelers hierop inspelen. Dat geldt voor leveranciers, distributeurs, resellers en service providers. Groeikansen liggen onder andere op het gebied van crm, erp en voice. Uitdagingen zijn onder meer het efficiënt integreren van Saas binnen de organisatie en het afsluiten en nakomen van goede SLA’s (service level agreements). Op de website van Saas4channel staan de presentaties van de sprekers. Dat waren Koert Holtgreve (Google), Rob Kurver (Voipro), Jhony Stalman (Tech Data), Kees Koomen (NetSourcing), Ruud Ramakers (Mitopics) en Leo van Schie (PartnerPerformance). Dagvoorzitter was Witold Kepinski (chef-redacteur CRN).
Het SaaS4Channel event werd mede mogelijk gemaakt door Tech Data, AllSolutions, sevenP, Escrow4All, Espresso Gridpoint, BackupAgent, Mamut Software, Terremark, Voipro, Perrit en CRN.