Microsoft breidt de steun uit voor resellers die de Business Productivity Online Suite (BPOS) verkopen. Dit maakte John Betz, director Online Services van Microsoft, bekend tijdens Microsofts Worldwide Partner Conference (WPC).
Een aantal partners pakt BPOS, dat deel uitmaakt van Micosoft’s Software+Services strategie op volgens Betz. Maar andere partners hebben meer moeite en eigen ideeën hoe ze BPOS willen oppakken en verkopen. Zo maken partners zich zorgen dat de resale marges op BPOS, die tussen de zes en twaalf procent bungelen, niet zorgen voor een continue omzet. Verder zijn er zorgen dat Microsoft alleen zelf facturen naar BPOS-klanten verstuurt en de betalingen incasseert.
Om BPOS partners tegemoet te komen lanceert Microsoft het ‘Order on Behalf’ systeem. Partners sturen hun Microsoft partner program identification code naar de klant toe die BPOS diensten bestelt. Daarna krijgen partners direct een beloning voor de deal.
Nieuw is het ‘Commerce Dashboard’, dat de relatie tussen de partner en de klant in de gaten houdt. Partners kunnen via een portal al hun BPOS klanten bekijken en bijvoorbeeld tijdig licenties of abonnementen vernieuwen.T‘Quick trails’ reduceert het registratie proces voor een BPOS-abonnement van 71 naar 19 stappen. Microsoft zorgt er nu ook voor dat bij de factuur voor BPOS diensten het logo van de partner wordt meegestuurd. Verder mogen partners BPOS zelf gebruiken tot maximaal 350 werkplekken.
Wereldwijd verkopen ruim 5000 Microsoft partners BPOS. Microsoft wil graag dat zijn partners meer BPOS diensten verkopen, waaronder Sharepoint Online en Exchange Online diensten. Er zijn volgens de leverancier al meer dan honderd partner-oplossingen gebouwd op het BPOS aanbod.