Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Autoprovisioning, de toekomst binnen telecom

 

Autoprovisioning is voor iedere telecom-reseller een bekend concept. Het uploaden van de benodigde configuratie en accountgegevens naar een telefoon stelt eindgebruikers in staat optimaal gebruik te maken van hun device en te profiteren van de features ervan. Autoprovisioning gaat nog een stapje verder: hiermee zijn devices eenvoudig te verbinden met de servers van de meeste telefonieplatformen, en zijn zowel provider- als gebruikerspecifieke parameters te downloaden. Op deze manier zijn alle device-parameters automatisch aan te passen, zonder de hulp van een specialist. Zo biedt autoprovisioning verschillende voordelen voor eindgebruikers én resellers, wat het een aspect maakt dat telecombedrijven simpelweg niet kunnen negeren – nu en in de toekomst.

Snelle, efficiënte setup

Een van de grootste voordelen van autoprovisioning is het feit dat resellers hiermee in staat zijn devices direct vanuit het magazijn aan de eindgebruiker te leveren. Het enige wat ze hoeven doen is het device naar de klant sturen, die deze vervolgens zelf met het bedrijfsnetwerk verbindt. De meest recente instellingen worden automatisch geconfigureerd en aan het device toegevoegd. Daarnaast wordt het device automatisch geüpdatet als er nieuwe firmware beschikbaar is. Dankzij de ‘plug and play’-methode is er minimale gebruikersinteractie nodig, wat leidt tot meer gemak voor eindgebruikers. Daarnaast hoeft de reseller niet langer de klant te bezoeken iedere keer dat een nieuw device moet worden geïnstalleerd. En zelfs wanneer hij wel naar de eindgebruiker moet, kost het dankzij autoprovisioning minder tijd om een device te installeren.

Gebruiksvriendelijkheid

Niet alleen voor de set-up is minimale gebruikersinteractie nodig, dit geldt ook voor het up-to-date houden van het device met de nieuwste instellingen. Veel telecomplatformen hebben een webinterface. Hierbinnen kunnen eindgebruikers hun telefonie-omgeving beheren. Wanneer ze bijvoorbeeld veranderingen in het telefoonboek doorvoeren, worden alle wijzigingen automatisch geüpload naar alle devices. En aangezien nieuwe configuraties ook automatisch worden geïmplementeerd, beschikken eindgebruikers altijd over de juiste instellingen. Maar wat als een eindgebruiker via de interface per ongeluk verkeerde wijzigingen doorvoert in zijn telefonie-omgeving? In dat geval zijn met behulp van autoprovisioning alle instellingen automatisch via een reset van het device terug te halen. De eindgebruiker kan daardoor zijn device blijven gebruiken zonder te hoeven wachten op hulp van een specialist.

Persoonlijke ondersteuning

Bij Gigaset pro geloven we dat de mogelijkheden van autoprovisioning en telefonieplatformen de eindgebruiker op optimale wijze kunnen ondersteunen. Daarom bieden al onze devices opties voor autoprovisioning. Toch blijft persoonlijke ondersteuning een zeer belangrijk aspect voor iedere telecomfabrikant. Daarom werken we samen met partners om ervoor te zorgen dat onze devices geschikt zijn voor zoveel mogelijk IP-platformen. In Europa alleen al zijn er meer dan honderd verschillende IP- en Unified Communications-platformen (UC), die elke dag veranderen. Gigaset pro ondersteunt de belangrijkste platformen – en ook kleinere. Echter moeten we ook resellers helpen die een platform bieden dat we nog niet ondersteunen. Samen onderzoeken we de vraag: hoe creëren we de optimale communicatie-oplossing bestaande uit het specifieke platform en onze devices? Vaak is on-site ondersteuning de beste en snelste manier om autoprovisioning te implementeren.

We zijn van mening dat autoprovisioning de enige manier is om de markt optimaal te bedienen. Bedrijven hebben steeds vaker een algehele communicatie-oplossing nodig om hun werknemers te ondersteunen bij hun dagelijkse werkzaamheden en zijn dus niet op zoek naar losstaande devices. Het is belangrijk dat resellers en telecomfabrikanten de handen ineenslaan om klanten samen de beste service te bieden. Het is de enige manier om hen te voorzien van een allesomvattende communicatie-oplossing – inclusief alle moderne telefoniefuncties en devices van hoge kwaliteit – en ervoor te zorgen dat hun bedrijven zijn voorbereid op de toekomst. 

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/6320306). © Jaarbeurs IT Media.

?

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.