In dit tijdperk van kenniswerk besteden bedrijven minder aandacht aan het bijhouden van de uren van hun werknemers. Het bijhouden van de uren van werknemers behoort vaak tot het verleden, vooral in bedrijven met een groot aantal betaalde personeelsleden.
Niettemin hebben veel bedrijven nog steeds een methode nodig om de uren van het personeel te meten. Voor correcte looncijfers moeten bedrijven de uren van hun werknemers bijhouden. Voor organisaties die per klant of per project factureren, kan het bovendien nodig zijn de gewerkte uren tot op de minuut nauwkeurig bij te houden.
Als u er klaar voor bent om de vruchten te plukken van het bijhouden van de uren van uw personeel, bekijk dan eens een paar van deze opties voor urenregistratie van personeel om te zien welke het beste is voor uw bedrijf.
1. Een pen en een stuk papier
Als je van de oude school bent of ergens werk met een slechte internetverbinding of beperkte toegang tot technologie, kunt u beginnen met het bijhouden van werknemer uren met de ouderwetse pen en papier. Je kan goed omgaan als je medewerkers hun begin-en stoptijden doorgeven.
2. Tijdklokken op een desktop of in een kiosk
U kunt een specifiek klok-in station opzetten waar werknemers hun tijd kunnen registreren met behulp van een dergelijke app. U kunt een gestroomlijnde procedure opzetten voor het bijhouden van de uren van werknemers door verschillende plekken aan te wijzen waar werknemers hun tijd kunnen registreren. Het downloaden van een applicatie en het verstrekken van ID-nummers of PIN's aan werknemers om hen in staat te stellen in of uit te klokken is vaak alles wat nodig is om dit type klok in te stellen.
3. Mobiele toepassingen
Uurloon werknemers kunnen gebruik maken van smartphone-apps om hun klok-in en -uit tijden bij te houden, terwijl in loondienst of contract personeel kunnen hun tijd bij te houden door de taak. De meeste planningssoftware hebben nu een mobiele app als optie. Kijk op de website van Out Smart voor een voorbeeld van een planningssoftware.
Werknemers kunnen hun smartphone gebruiken om een prikklok of timer in te stellen. Als uw personeel vaste werktijden heeft, kan de app hen eraan herinneren in en uit te klokken en pauze te nemen.
4. GPS-tracering en geofencing
Voor uw mobiele personeel of degenen die reizen tussen werklocaties, kan een eenvoudige mobiele app voldoende zijn. U kunt een geofence creëren rond elk van uw werklocaties met behulp van GPS-tracking. De mobiele prikklok-app van een werknemer zal hem een melding sturen om in te klokken wanneer hij op de locatie aankomt.
U kunt ook gebruik maken van GPS-bewaking om te zien waar uw personeel zich in de loop van de dag bevindt en om hun tijd ter plaatse en onderweg te bevestigen.
5. Inklokken via biometrie
Biometrische identificatie verifieert de identiteit van een persoon aan de hand van biologische kenmerken, zoals vingerafdrukken of gelaatstrekken. Als werknemers mogen inklokken met behulp van biometrische gegevens, is er geen sprake meer van "buddy punching", waarbij de ene werknemer inlogt voor de andere.
6. Tracking URL's en browser plug-ins
U kunt een klokapplicatie gebruiken die URL's van werknemers bijhoudt of een timer als browser plug-in aanbiedt als uw werknemers meestal op computers werken en u een beter idee wilt krijgen van hoe zij hun tijd besteden.