Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Online verkoop nog altijd enorm hoog

 

De corona crisis heeft een enorme boost gegeven aan de online verkoop. Voor de crisis werden al veel aankopen online gedaan. Dit vanwege het gemak dat het internet ons biedt, als het gaat om het runnen van een bedrijf met gebruik van een webshop.

De angst die het coronavirus met zich meebrengt, heeft dit alleen maar doen toenemen. De wens om niet onnodig naar buiten te gaan, is vanzelfsprekend gegroeid. De berichtgeving over het dodental en ernstig zieken versterkt die angst en dat is niet zo vreemd. 

Tijd dus om je online bezig te houden met de aanschaf van artikelen. Zo kom jij aan je nieuwe spulletjes en help je de ondernemers ook enorm in deze moeilijke tijd.

Groei aantal webshops

Ondernemers hebben zich massaal aangepast aan de beperkte manieren van verkoop. Dit is onder meer tot uiting gekomen in de grote toename van het aantal webshops. Op deze manier kunnen winkeliers hun product toch aan de man brengen en blijft de financiële schade enigszins beperkt. 

Ontwikkelaars van websites hebben hier handig op ingespeeld door betaalbare pakketten aan te bieden. Zo kunnen onder andere kledingwinkels, eenmanszaken en horecagelegenheden hun producten toch nog voor een deel aan de consument aanbieden. De verzending gebeurt vaak via dozen of enveloppen met bubbeltjesplastic die zijn voorzien van Dymo labels. Deze kunnen beide tegen een stootje. Dit verkleint de kans op beschadiging tijdens het verzendproces.

Voordelen online kopen?

Online winkelen kent een hoop voordelen. Weliswaar mis je de gezelligheid en het kunnen aanraken van de producten die je koopt, maar de positieve punten maken dit voor een groot deel goed. Enkele positieve kanten van online kopen zijn:

  • prijzen online vergelijken
  • geen risico op besmetting met het coronavirus
  • vanuit je eigen huis in alle rust kopen
  • betaling na levering van je aankopen
  • levering van je aankoop tot aan je eigen deur

Retourzending online aankopen

Net als bij de aankoop in een fysieke winkel is er ook bij online aankopen sprake van producten die retour worden gezonden. Dit kan onder meer zijn omdat ze niet voldoen aan de verwachtingen of beschadigd zijn bij het transport. Om deze artikelen terug te kunnen sturen, kun je misschien zelf ook gebruik maken van een verzendlabel en dan de Dymo labels. Zo weet je zeker dat jouw pakket aan de voorwaarden voldoet voor retourzending.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/7169059). © Jaarbeurs IT Media.

?

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×

Ontvang gratis de nieuwste Computable 100

Doe mee aan het Computable 100 onderzoek!