Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Brother zet stap voorwaarts met PRaas

 

Brother introduceert een aantal nieuwe vormen van Managed Print Service (MPS), waarbij Brother partners Printing as a Service vanuit de eigen organisatie kunnen aanbieden. Dit geeft resellers uit het IT kanaal controle over marge, ondersteuning en service.

Brother introduceert een aantal nieuwe vormen van Managed Print Service (MPS), waarbij Brother partners Printing as a Service vanuit de eigen organisatie kunnen aanbieden. Dit geeft resellers uit het IT kanaal controle over marge, ondersteuning en service.

Nieuw partner concept

John Goossens, Sales Manager bij Brother Nederland vertelt: "Het gebruiken van online diensten die per maand worden gefactureerd is door het bedrijfsleven inmiddels volledig omarmd. Het beste voorbeeld hiervan is Software as a service. Met ons nieuwe partner MPS concept maken wij dit nu ook beschikbaar voor de printermarkt. Via Brother Partner MPS betaalt de eindgebruiker alleen voor wat hij daadwerkelijk heeft afgedrukt.”

Volgens Goossens biedt het concept nieuwe mogelijkheden voor resellers: “Het systeem kan op verschillende manieren worden ingericht en is bij uitstek geschikt voor partijen die zich richten op het MKB. Het systeem is eenvoudig, transparant, flexibel en biedt onze resellers een kans om een deel van de groeiende MPS-markt te veroveren."

Onderzoek Quocirca

Uit een onderzoek uitgevoerd door Quocirca blijkt dat 57% van de MKB bedrijven in 2025 een of andere vorm van Managed Print Service verwacht te gebruiken. Op basis van deze cijfers schat IBM IX Innovation Research dat MPS tussen 2017 en 2027 jaarlijks met een percentage van 15% zal groeien*.

John vervolgt: "Met deze cijfers achter de hand hebben resellers die een heldere, probleemloze en flexibele Managed Print Service propositie aanbieden, uitstekende mogelijkheden om de komende jaren te groeien. De nieuwe Brother Partner MPS-vormen bieden resellers de tools om ​​Printing as a Service (PRaaS) effectief in de markt te zetten. Naast extra marge biedt het hen een unieke kans om een langdurige relatie met klanten te onderhouden."

Geen investering

Resellers die graag de markt voor Managed Print willen betreden kunnen via Brother MPS een hoogwaardige PRaaS service bieden, zonder zelf extra te investeren in infrastructuur en resources. Brother zorgt in dat geval voor Next Business Day service en het automatisch versturen van verbruiksartikelen naar eindgebruikers.

Degenen die al actief zijn binnen de markt, kunnen hun Managed Print propositie aanzienlijk verbeteren met een van de nieuwe vormen van Brother Partner MPS. Het is onder meer mogelijk om het pakket volledig te integreren en uit te voeren binnen de eigen organisatie.

* IBM IX Innovation Research, februari 2018

 

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/6644423). © Jaarbeurs IT Media.

?

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.