Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Freshworks verbetert klantervaring door integratie met Google Business Mess

 

Freshchat is nu ook beschikbaar voor klanten die via Google Search of Google Maps vragen stellen of hulp nodig hebben.

Utrecht, 29 augustus 2022 | Freshworks Inc. (NASDAQ: FRSH), een softwarebedrijf dat werknemers in staat stelt klantverwachtingen te overtreffen, introduceert vandaag een integratie van Freshchat®, Freshdesk Omnichannel® en Freshsales Suite® met Google Business Messages. Deze integratie ondersteunt wereldwijd bedrijven die hun klanten direct willen bereiken en helpen via de mobiele apps Google Maps en Google Search. Hiermee is het voor agents gemakkelijker met consumenten communiceren op plekken waar ze op zoek zijn naar lokale aanbieders van goederen en diensten.

Uit een recent Forrester-rapport dat in opdracht van Google is gemaakt blijkt dat 54 procent van de consumenten een snellere reactie van merken verwacht en 48 procent wil dat de communicatie plaatsvindt op een communicatiekanaal van hun keuze.

"Snelheid en gemak zijn de voorwaarden voor een geweldige klantervaring", zegt Bart Jenniches, Director of Business Communications Partnership bij Google. "Door de integratie van Freshworks met Google kunnen ze gesprekken voeren via de apps die hun klanten kennen en graag gebruiken.”

Door de integratie van Freshworks-producten (Freshchat, Freshdesk Omnichannel en Freshsales Suite met Google Business Messages bereiken bedrijven de volgende voordelen:

  • Versterken van de merkwaarde met verbeterde toegankelijkheid en betere vindbaarheid voor klanten;
  • Naadloze interactie met context en de mogelijkheid om via unified messaging met klanten te communiceren;
  • Gebruikers van Google-diensten krijgen directe ondersteuning en een prettige ervaring;
  • Verbeteren van de CSAT-scores door vragen sneller en direct te beantwoorden met een volledig overzicht van alle contactmomenten van de klant met sales, marketing & support.

Poorvika Mobiles, een Indiase winkelketen van consumentenelektronica, zoals smartphones en gadgets, gebruikt Freshchat in combinatie met Google Business Messages. Klanten gebruiken Google Search en Google Maps om een winkelvestiging in de buurt te vinden. Voor 288 verkooppunten biedt Poorvika nu ondersteuning via Business Messages en het plan is om dit binnenkort voor de meer dan 475 verkooppunten te doen. Voor klanten die hulp nodig hebben, zorgt deze oplossing voor een betere vindbaarheid en snellere antwoorden op vragen. Het supportteam van Poorvika beschikt nu door de integratie over een extra kanaal dat zorgt voor een betere ondersteuning van de agents inclusief een uniforme interface van alle kanalen.

"Freshworks is meegegroeid met onze zakelijke behoeften nu meer klanten ons steeds vaker via Google weten te vinden. Het chatvolume is verdubbeld sinds we Freshchat gebruiken en momenteel verwerken we ongeveer 50% van de berichten die we maandelijks ontvangen via Google Business Messages," verduidelijkt Senthil Kumar M, General Manager voor Poorvika Mobiles. "We zijn erg blij dat we nu beschikken over een uniform en geïntegreerd communicatieplatform voor onze customer support touchpoints en geen meerdere onsamenhangende oplossingen hoeven te gebruiken. We waarderen de schaalbaarheid en we kunnen de vragen van onze klanten laten afhandelen door hetzelfde team met live chat agents. Onze klanten vinden het geweldig dat we ze bedienen op het platform waarop ze ons hebben gevonden!"

FinChoice, een online financiële dienstverlener actief in Afrika, voegde onlangs Google Business Messages toe aan hun bestaande communicatiekanalen. FinChoice wil toe naar een volledig geautomatiseerd ondersteuningssysteem, zodat het team van 80 agenten zich volledig kan concentreren op gesprekken met aandacht voor de klant.

"Ons doel is om directe ondersteuning te bieden en selfservice voor onze klanten mogelijk te maken door ze te helpen op het platform waarmee ze met ons in contact komen. Met Freshworks kunnen klanten nu via meerdere kanalen contact met ons opnemen. De toevoeging van Business Messages via Google Search verbetert de vindbaarheid van ons bedrijf in de regio en de nieuwe integratie stelt ons in staat om snel gesprekken met klanten te voeren zonder van app te hoeven wisselen!" zegt Farrah Abdurahman, Digital Experience Lead bij FinChoice.

De integratie van Freshworks met Google Business Messages, die nu onderdeel is van het Freshworks Neo platform, is nu publiekelijk beschikbaar voor alle klanten. Meer informatie over de integratie is hier te vinden.

Over Freshworks    

Freshworks maakt het voor bedrijven snel en eenvoudig om hun klanten en medewerkers tevreden te stellen. We doen dit door een frisse aanpak te hanteren bij het bouwen en leveren van software die betaalbaar en snel te implementeren is en ontworpen is voor de eindgebruiker. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Mateo, Californië. Freshworks heeft een toegewijd team dat vanuit 13 wereldwijde kantoren meer dan 50.000 klanten bedient, waaronder Bridgestone, Chargebee, DeliveryHero, ITV, Klarna, Multichoice, OfficeMax, TaylorMade en Vice Media. Ga voor meer informatie naar www.freshworks.com/nl.   

 

 

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/7404299). © Jaarbeurs IT Media.

?

Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste resellernieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.