Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

3 tips voor handelsbedrijven om verkoopkansen optimaal te benutten

 

Of u nu een webshop heeft of juist een groothandel bent met meerdere magazijnen: er zijn altijd mogelijkheden om efficiënter te werken, tijd te besparen en verkoopkansen optimaal te benutten. Door gebruik te maken van slimme software heeft u de mogelijkheid om order- en voorraarbeheer & dropshipping te koppelen aan uw boekhouding & CRM. Dit zorgt ervoor dat u altijd en overal inzicht heeft in de actuele cijfers van uw bedrijf en de klantbehoeften en garandeert u de gemelde levertijden. Hierdoor kunt u verkoopkansen optimaal benutten.

Tip 1: Vergroot het succes van uw verkoopteam met CRM-software

Met CRM-software vergroot u het succes van uw verkoopteam. Door gebruik te maken van een geïntegreerd CRM-systeem heeft u altijd en overal een actueel inzicht in de volledige prospect- en klantinformatie zoals contactgeschiedenis, maar ook overeenkomsten, offertes, facturen en bestellingen. Dit biedt verkoop de basis voor volledige informatie en een persoonlijke klantbenadering, ook als zij onderweg zijn.

Tip 2: Maak gebruik van dropshipping

Het leveren van zeer goede service is een uitdaging waar ieder handelsbedrijf naar streeft. Een belangrijk onderdeel hiervan is klanten actueel inzicht bieden in de levertijd en voorraden van de artikelen uit het assortiment. Het kan voorkomen dat u een product niet op voorraad heeft of dat u helemaal geen voorraad kan of wil houden. Op dat moment biedt dropshipping een mooie uitkomst. Met dropshipping beheert een derde partij uw voorraad en zorgen zij ervoor dat de bestelde producten direct bij de klant bezorgd worden. Door hiervan gebruik te maken kunt u uw assortiment gemakkelijk uitbreiden zonder te investeren in ruimte voor het opslaan van de fysieke voorraden.

Tip 3: Kies voor een professionele retourverwerking

De afgelopen jaren is het online bestellen van producten steeds populairder geworden en daarmee is ook het aantal retourzendingen gestegen. Door te investeren in een gestroomlijnd retourbeleid doet u niet alleen uzelf, maar ook uw medewerkers en uiteraard uw klanten een groot plezier. Zorg ervoor dat uw klanten retouren gemakkelijk online kunnen aanmelden. Voordat het pakket is gearriveerd in uw magazijn, heeft u de informatie al beschikbaar. Zo kunt u de betaalvoorwaarden controleren en indien nodig de vervolgstappen bepalen. Tegen de tijd dat de retourzending aankomt in het magazijn, weten uw medewerkers precies wat zij moeten doen. Alles staat namelijk al beschreven in het systeem.

Benut optimaal uw verkoopkansen

Er zijn tal van mogelijkheden om in uw handelsbedrijf efficiënter te werken, verkoopkansen optimaal te benutten en daarbij tijd te besparen. Maak gebruik van bovenstaande tips en ga voor een optimaal resultaat.

 

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/7313757). © Jaarbeurs IT Media.

?

Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste resellernieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.