Managed hosting door True

De Hypotheker versnelt doorloop hypotheekaanvraag

 

In een markt waar alles en iedereen onder druk staat, moet je je kunnen onderscheiden. De Hypotheker doet dat met Skydoo en de kwaliteit van de Davince DTA-engine daarin speelt een belangrijke rol. Davinci staat met DTA aan de basis van Skydoo. Skydoo is het online samenwerkings- en communicatieplatform waarvan intermediairs gebruik kunnen maken om documenten en informatie te delen en uit te wisselen met de aangesloten geldverstrekkers.

Onder meer SNS, BLG en Aegon zijn actief op Skydoo als geldverstrekker en De Hypotheker is de grootste van de inmiddels bijna 1000 intermediairs die gebruik maken van het platform. Daardoor zijn deze in staat de doorloop van een hypotheekaanvraag terug te brengen van dagen naar minuten.

In een sterk concurrerende markt is het zaak om processen zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Dat dit in deze tijd zeker voor de hypotheekmarkt geldt, hebben ze bij De Hypotheker goed door. Ict is een welkom hulpmiddel om die efficiencydoelstelling te verwezenlijken. Skydoo is een beveiligd samenwerkings- en communicatieplatform binnen de hypotheekmarkt voor de uitwisseling van documenten en aanvragen, inclusief beoordeling. Onder de motorkap zit de Document Text Analyzer (DTA) van Davinci (met een forse component van Abbyy, marktleider in tekstherkenningstechnologie), aangestuurd door de relevante business rules van de hypotheekmarkt. Het resultaat: een forse inkorting van de doorlooptijden voor hypotheekaanvragen, minder handwerk dus minder kans op fouten, een grote efficiencyverbetering en sneller resultaat voor de klant.

‘De grote kracht van DTA en het Skydoo platform is de automatische beoordeling aan de hand van alle relevante business rules', zegt Jaap van Raak, product manager bij De Hypotheker. ‘Het herkennen en digitaal maken van die documenten is al een mooie winst, maar de echte winst zit nog meer in het proces dat daarop volgt. Doordat nu geen ‘mensenhanden' meer nodig zijn om de beoordeling te doen, krijgt de acceptant een ‘kant-en-klaar' dossier voorgeschoteld. De laatste beslissing is wel van zijn hand, maar al het voorwerk is hiermee voor hem uit het proces gehaald. En dat scheelt veel tijd en dus geld. Bovendien hoort de klant binnen enkele minuten of zijn hypotheekaanvraag wordt gehonoreerd. En niet dat hij een paar dagen later nog een documentje moet toesturen of iets dergelijks.'

Van Raak: ‘In de toekomst kun je als klant zelf een groot deel van dit proces afhandelen door documenten te scannen en te uploaden. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door een technologieplatform als Skydoo, dat borg staat voor een juiste en volledige verwerking van de gegevens, geheel volgens wet- en regelgeving en zo transparant als maar kan. De klant heeft dan de keus om het op de manier te doen die het best bij hem past.'

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/4935596). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.