Managed hosting door True

NEH bespaart tijd en geld met RES Software

 

NEH beheert vanuit twee datacenters de desktops van hun klanten van A tot Z. Toen ze met Microsoft aanliepen tegen te grote roaming profiles, veel storingen en instellingen die op verschillende locaties werden bewaard, ging NEH op zoek naar een alternatief die zij vonden in RES Workspace Manager. Met RES Software ontsluit NEH meer dan driehonderd applicaties voor gebruikers en het vormt de schakel tussen de software, de systemen en de processen van de klant.

'Het begon allemaal in 2004, toen een woningbouwcorporatie ons vroeg of zij hun servers bij NEH neer konden zetten en het beheer uit handen konden geven. Door de jaren heen is dit onze specialiteit geworden en inmiddels is het een tweede natuur', vertelt Stefan Vogelaar, teamleider service desk bij managed service provider voor het mkb NEH. NEH bestaat zestien jaar en faciliteert met vijftig medewerkers meer dan tweeduizendwerkplekken voor haar klanten.

Naast woningbouwcorporaties bedient NEH ook zorginstellingen, transsportbedrijven en energieleveranciers met een zelf ontwikkelde oplossing: Kantoor automatisering (KA) in de cloud. Van het beheer met RES Workspace Manager, merkt de klant niets, aangezien het allemaal achter de schermen gebeurt. Het werken met RES Software verloopt soepel en efficiënt. En aangezien NEH elk jaar een groei van 25 procent wil behalen, staan ze voortdurend voor de uitdaging om meer klanten op een steeds efficiëntere manier te bedienen.

Instellingen kopiëren

NEH stapte ooit van Microsoft over op RES Software, omdat ze bij Microsoft tegen beperkingen aanliepen, zoals te grote roaming profiles, veel storingen en instellingen die op allerlei verschillende locaties werden bewaard. Met RES Workspace Manager behoren deze problemen tot het verleden. 'Er is een veel grotere diversiteit aan apps mogelijk en alles staat centraal. Het mooiste is dat wanneer je alles hebt ingericht, je de instellingen heel eenvoudig kunt kopiëren naar een nieuwe klant', zegt Vogelaar. 'Bij RES Software noemt men dat een building block. Zo’n building block kan instellingen van apps bevatten tot globale instellingen. Erg handig, aangezien het enorm veel tijd bespaart.'

Wat Vogelaar erg prettig vindt aan werken met RES Software, is de flexibiliteit. 'Bij RES Software wordt de software snel naar de behoefte van de klant aangepast. Ze zorgen dat alles wat onder Windows werkt, ook onder RES Software werkt. Daarnaast is de snelle responstijd van de helpdesk erg prettig. Omdat we zelf alles altijd eerst uitvoerig testen en uitzoeken, hebben we meestal pas in een vergevorderd stadium contact met RES Software, maar dan wordt er altijd snel een oplossing geboden.'

Besparing met RES IT Store

In de nabije toekomst gaat NEH de RES IT Store van RES Software bij klanten inzetten. 'We willen steeds terugkerende taken zoals het aanmaken van accounts, het toewijzen van rechten, apps en printers weer terugleggen bij de klant om zo de behoefte van de klant beter in te vullen', vertelt Vogelaar. 'Wanneer we dat allemaal geautomatiseerd hebben, zal ons dat een besparing opleveren van een fte. Vanwege onze jaarlijkse groei kunnen we deze goed gebruiken in het bedienen van nieuwe klanten.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/4976121). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.