Stel je bent een schade-expert, verbonden aan een verzekeringsbedrijf en je krijgt een nieuwe claim binnen, een inbraak. Dan zijn er diverse documenten die je zelf wilt opslaan en tevens wilt doorsturen naar de verzekeraar. Zoals foto’s, politierapport, polis, et cetera. Er zijn verschillende methodes om dit via de post of per e-mail te doen, maar er is ook een andere mogelijkheid namelijk een applicatie.
In mijn vorige blog refereerde ik al naar apps die je via de cloud kunt bereiken. Hiermee kun je documenten scannen en opslaan in Dropbox of Office365, via het aanraakscherm van je multifunctionele printer (mfp). Tevens kun je precies aangeven welk document je nodig hebt en/of je wil printen.
Zo kun je met de juiste apps flink wat stappen overslaan. Je scant de documenten namelijk rechtstreeks in naar het juiste cliëntendossier, zodat die meteen toegankelijk is. Voor het app-tijdperk was er nog een tussenstap, namelijk de verwerkingssoftware die tussen de scan op de mfp en het dossier in lag.
Veel bedrijven of instellingen zoals ziekenhuizen hebben belangrijke gegevens van klanten, patiënten etc. intern opgeslagen, niet in de cloud, maar bijvoorbeeld in Sharepoint. Ook hier kunnen een aantal stappen worden overgeslagen en is er minder infrastructuur nodig om bij gegevens te komen via de mfp. Tevense bieden apps hier nieuwe oplossingen. Met behulp van deze apps wordt de mfp rechtstreeks geïntegreerd in SharePoint. Zo kan er direct een koppeling tussen de mfp en de bedrijfsprocessen worden gemaakt. Efficiënter werken dus.
Wil je een korte survey houden? Even snel weten hoeveel collega’s op de volgende kick-off komen die je aan het organiseren bent? Dan… je raadt het al, kan een app op de mfp een bijkomende bron van informatie bieden. Elke gebruiker die zich aanmeldt bij de mfp kan met de app zijn deelname bevestigen. Vervolgens komen de antwoorden meteen terecht waar ze behoren, bijvoorbeeld in de evenementen-database.
We zitten nu in het begin van een tijdperk waarbij het werken met apps steeds toegankelijker en eenvoudiger wordt. Je hoort hier dus zeker nog meer over!
Reacties
Het kan nog makkelijker... je kunt er zelfs voor kiezen om in je applicatie een scanbutton beschikbaar te hebben, waarmee direct een scanner of MFP wordt opgestart, en waarme direct de metadata van het betreffende dossier, klantenkaart of workflow systeem worden overgenomen.
En daarbij kun je zelfs bij externe partijen (zoals tussenpersonen of eindgebruikers) de scanner instellingen kunt beheren (dpi/kleur/PDF etc), zodat de aangeleverde documenten ook van een kwaliteitsniveau zijn, waar een organisatie er nog wat mee kan doen.
Dan maak je pas tijdswinst, geen enkele tussenstap meer, maar direct beschikbare documenten van de juiste kwaliteit.
En dat ook nog 's zonder investeringen, puur obv een abonnement...