Managed hosting door True
Deze opinie is van een externe deskundige. De inhoud vertegenwoordigt dus niet noodzakelijk het gedachtegoed van de redactie.

SMAC is niet alleen voor generatie Y

 

Expert

Jeroen Philippi
Marketing Manager Benelux, UNIT4. Expert van voor het topic .

Typ jij in een recordtijd een Whatsapp zonder dat je je duimen van het scherm hoeft te halen? Dan maak je waarschijnlijk onderdeel uit van de generatie Y. Deze generatie, die in de jaren tachtig en negentig is geboren, bevindt zich ten minste voor de helft van de tijd online en surft het liefst tegelijkertijd met een smartphone en tablet.

Deze generatie Y (uitgesproken zoals het Engelse ‘why’) is de nieuwe generatie medewerkers binnen een organisatie. Deze doelgroep is opgegroeid met internet en is niet anders gewend dan te werken met laptops, smartphones en tablets. Het gebruik van sociale netwerken, blogs en zoekmachines is een vanzelfsprekendheid. Deze ‘digital natives’ communiceren continu en beschikken over een uitgebreid netwerk. Daarnaast zijn ze gesteld op hun vrijheid, zelfstandigheid en is hun meest gestelde vraag ‘waarom?’.

Veel mensen die na 1980 zijn geboren betreden nu de werkvloer en brengen een nieuwe manier van werken met zich mee. Zij zijn gewend om te werken met mobiele apparaten, die constant verbonden zijn met het internet waardoor een onbeperkte hoeveelheid data binnen handbereik is. Met het gebruik van die apparaten neemt ook het uitwisselen van informatie toe. We gaan ervan uit dat we in 2020 meer dan vijftig keer zoveel data als nu moeten beheren. Dit heeft zonder twijfel gevolgen voor de bedrijfsmodellen van de 21ste eeuw.

Het is tijd voor Smac

Het natuurlijke gebruik van digitale media door de generatie Y zorgt nu al voor veel veranderingen in het bedrijfsleven: van zakelijke en managementoplossingen wordt hetzelfde gebruiksgemak verwacht, internettechnologie en cloud computing vormen een natuurlijk onderdeel van het dagelijks leven.

De toekomst is al begonnen, de sleutel naar het werken van de toekomst heet Smac: Social, mobile, analytics, cloud. Smac staat voor groei en een nieuwe vorm van interactie met klanten, medewerkers en overige betrokkenen. Smac is een nieuwe benadering voor samenwerking tijdens projecten, mobiele toegang tot zakelijke data, zakelijke gegevensanalyse en cloud-mogelijkheden. Daarnaast biedt Smac de mogelijkheid om bedrijfsstrategieën flexibel aan te passen aan veranderende marktomstandigheden en is het met Smac mogelijk nieuwe manieren te vinden om de productiviteit te verbeteren en zo concurrentievoordeel te behalen.

De adoptie van Smac zal steeds meer gemeengoed worden binnen organisaties. En je zult zien dat niet alleen de generatie Y deze manier van werken omarmt. Tablets worden meer en meer gebruikt, juist ook in zakelijke omgevingen, en Whatsappen is allang niet meer alleen aan de jongere generatie voorbehouden.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/5021652). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.