Managed hosting door True
Deze opinie is van een externe deskundige. De inhoud vertegenwoordigt dus niet noodzakelijk het gedachtegoed van de redactie.

Beheerstress bij de receptie

 

Computable Expert

Remco de Vries
Algemeen Directeur, CRI-Service BV. Expert van Computable voor het topic Development.

Afgelopen mei was ik met het gezin op vakantie in Kroatië. Zo maar een lekkere vakantie tussendoor. Op verzoek van mijn puberzoons zaten we op een 5-sterren camping met wifi. “Dat is echt een moetje hoor pap, want ik wil online kunnen gamen en Twitteren”, sprak mijn oudste overtuigend. En aangezien ik al jaren weet dat als de kinderen tevreden zijn paps ook vakantie heeft, ging ik dus mee in dit verzoek.

Bij aankomst op Camping Solaris (echt geen grap, hoogstens een bevestiging van beroepsdeformatie) bleek dat de wifi-verbinding enkel een goed bereik had bij de receptie. Maar dat mocht de pret niet drukken; onze accommodatie was immers vlakbij de receptie, en een beetje lichaamsbeweging, kon ook geen kwaad vonden mijn vrouw en ik.

De koffers waren nog niet half uitgepakt, of mijn zoons namen een duik in de nog wat frisse zee. Maar toen ik dacht dat de waterpret zou gaan beginnen kwam ik bedrogen uit. Beide jongens vetrokken met hun trouwe vriend, de laptop, naar de receptie; waarschijnlijk om het thuisfront de eerste foto’s te kunnen laten zien. De receptie zat vol met pubers die bewapend met iPhone, iPads en laptops de internetpijp van de camping dreigden te overloaden.

De volgende ochtend moest ik zelf een en ander regelen bij de receptie. Van de pubers geen spoor meer. Maar het internetgebruik was er niet minder op. Nu waren het mannen met laptops en telefoons die de receptie bevolkten. Het was overduidelijk dat die hier niet zaten om hun social life via social media te updaten. Hier werd gewerkt en bij een temperatuur van 27 graden ging dit gepaard met veel oververhitte hoofden.

In een van de mannen, een Nederlander, herkende ik onmiddellijk een Linux-beheerder, zeker omdat ik, half meekijkend op het scherm van alles zag dat me bekend voor kwam, nog afgezien van de afbeelding van Tux op zijn laptop. Het was overduidelijk dat hij midden in een stressvolle situatie zat: telefoon geklemd tussen schouder en oor, ondertussen druk klikkend, scrollend en naarmate de tijd vorderde ook flink zwetend. De calamiteit was niet zo snel verholpen als verwacht, getuige het feit dat hij een uur later, toen ik moest betalen voor de geboekte boottocht op de nabij gelegen zee, nog bezig was. De vrouw die achter hem stond, met een peuter aan haar hand, maakte met een handgebaar duidelijk dat zij klaar was voor een andere escalatie, namelijk één in de privésfeer.

Een andere man, duidelijk geen it-techneut hing ook al druk converserend aan de telefoon, scrollend door allerlei rapportages. Hij knikte even naar me en dekte de hoorn van zijn telefoon af met zijn hand. 'Twee servers plat, en ik heb er geen verstand van', fluisterde hij me toe. 'Draait het hele erp-systeem op, sukkels!'

En ik, ik checkte toch maar even mijn Facebook, en vooruit ook mijn mail. Geen nieuws. Ik prees mezelf gelukkig met mijn collegae in Nederland, die zonder moeite en morren, mijn werkzaamheden van me overnamen. Je kunt veel van me zeggen, maar ik had de vakantie goed voorbereid en werd twee weken niet gestoord. Lang leve de Summer Support Desk!

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/4777973). © Jaarbeurs IT Media.

?

 

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.