Ict-dienstverlener Sogeti heeft een nieuw bedrijf in de markt gezet. De start-up met de naam Ignation richt zich op de ontwikkeling van open source- en cloudtoepasssingen op het snijvlak van ict en marketing. Het gaat bijvoorbeeld om apps, IoT-toepassingen en online concepten voor verzekeraars en organisatoren van evenementen.
Ignation heeft twintig ontwikkelaars, designers en marketeers in dienst. Zij richten zich in zelfsturende teams op maatwerk zoals bijvoorbeeld de ontwikkeling van een jongerenconcept voor een verzekeraar, een app voor theaterfestivals, slimme internetsensoren voor financiële dienstverleners, een marketinganalysetool en de website voor een internationaal tennistoernooi.
Het bedrijf heeft vestigingen in Utrecht en Amsterdam en breidt binnenkort verder uit naar Eindhoven en Stockholm. 'Geen maatpakken, maar wel werk op maat tegen een vaste prijs', licht directeur Rolf Craenen toe. Hij stelt dat innovatie de drijfveer is en risico’s gedeeld worden met klanten.
Volgens Sogeti heeft Ignation de typische kenmerken van een ‘digital start-up’ en worden die gecombineerd met de continuïteit en kennis van een internationale ict-dienstverlener. Piet Wybe Wagter, ceo van Sogeti: 'Daar waar wij goed de weg weten in complexe ict-omgevingen bij grootzakelijke organisaties, is Ignation prima uitgerust voor mkb-bedrijven of marketeers van grotere organisaties die op zoek zijn naar digitale producten of diensten waarmee ze het verschil in de markt kunnen maken.'
Aantrekkelijk op de arbeidsmarkt
Volgens Wagter zorgt het zelfstandige Ignation ervoor dat ook Sogeti aantrekkelijker wordt op de arbeidsmarkt. 'Jonge ict-professionals die creativiteit en vakmanschap in hun genen hebben, krijgen de keuze uit twee bedrijven die actief zijn voor twee verschillende doelgroepen.'
Lees ook