Netwerkbeveiliger Check Point heeft vanaf 3 juli 2007 een aantal veranderingen ingevoerd in zijn partnerprogramma. Hiermee wil het bedrijf groei garanderen, genoeg marge het kanaal in brengen en gestroomlijnde processen bieden aan zijn resellers.
"De verschillende niveaus partner - platinum, goud, zilver en brons - hebben vooral baat bij de introductie van gedifferentieerde marges en vereenvoudiging van administratieve interacties met Check Point, meent Arthur van Uden, country manager Benelux bij Check Point.
Voor distributeurs zijn er ook een aantal veranderingen aangebracht. Die hebben te maken met een beperking in hun rol bij platinum en gold partners, naar dat van fulfilment. Check Point heeft namelijk zelf een dedicated manager aangesteld voor zijn twee hoogste partnerniveaus, die alles - behalve fulfilment - op zich neemt. Wel zullen distributeurs meer betrokken worden bij brons en zilver partners, aldus Van Uden.
"Ik denk dat we nu een extra dimensie hebben gebracht aan het onderscheid tussen partnerniveaus, en dat we partners nu echt van alle kanten ondersteunen."
De veranderingen zullen ook een positieve impact hebben op resellers van het vorig jaar geaquieerde Pointsec, meent Van Uden. Check Point legde afgelopen november 586 miljoen dollar op tafel voor Pointsec, een bedrijf dat gegevens op laptops en pc's versleutelt. Pointsecs resellers komen binnen op het brons partnerniveau van Check Point. Maar Van Uden verwacht dat veel van deze resellers zich snel zullen opwerken tot zilver partner. "Hoe meer je in ons investeert, hoe meer margevoordeel je behaalt. Dit is een van de belangrijkste veranderingen die we hebben doorgevoerd."
Hij legt uit dat er voorheen één vast inkoopbedrag was. "Nu verbinden we een kortingspercentage aan het inkoopbedrag afhangend van partnerniveau. Het is dan aan onze partners om meer te investeren en zo hun kortingspercentage op te voeren."
Verdere informatie is te vinden op Check Points-extranet.
Lees ook