Managed hosting door True

Servicenow verbetert partnerprogramma

Knowledge18

 

samenwerking

De Amerikaanse it-dienstverlener Servicenow introduceert op 4 juni dit jaar een nieuw puntensysteem voor sales en services-partners om hogere partnerstatussen te behalen. Het systeem loopt voorlopig parallel aan het bestaande programma om partners hieraan te laten wennen. In mei 2019 gaan ook de technische partners over op dit puntensysteem. Dat vertelt Daniel Österbergh, vice president alliances & channel bij Servicenow, tijdens Knowledge18 in een exclusief interview.

Daniel Österbergh, vice president alliances & channel bij Servicenow,

‘Servicenow biedt drie partnerprogramma’s voor verkopers, dienstverleners en technische partners. Ieder programma beschikt over een eigen tiering-systeem (brons, zilver en goud) om de partnerstatus aan te geven. De verkoopdrempels om een volgend niveau te behalen zijn voor ieder bedrijf uit elk land hetzelfde. Door deze algemene opzet zijn vooral grote Amerikaanse organisaties in staat om door te groeien en zijn er minder kansen voor partners in kleinere landen of partners gericht op één niche’, legt Österbergh uit.

Om ook de kleinere partners meer zichtbaarheid en doorgroeimogelijkheden te geven, rolt Servicenow een nieuw puntensysteem uit. Dit creëert volgens de onderneming duidelijkere verschillen tussen de niveaus en stimuleert partners om op te schalen.

Het nieuwe systeem gaat op 4 juni 2018 live en loopt parallel aan het huidige systeem. ‘Partners behouden voorlopig hun huidige partnerstatus, te weten brons, zilver of goud. Door de programma’s naast elkaar te draaien kunnen ze kijken wat de verschillen zijn en wennen aan het nieuwe systeem.’

Het programma is dit jaar enkel beschikbaar voor de sales en services-partners. Servicenow gebruikt deze periode om het systeem te finetunen voor de grote release, namelijk tijdens Knowledge19 (mei 2019). Dan worden de verschillende partnerprogramma’s samengevoegd tot één gezamenlijk programma en gaan ook implementatiepartners over op dit puntensysteem.

Certificering

Vorig jaar vertelde kersverse ceo John Donahoe dat klanten nog wel wat verbeterpunten voor het implementatieproces zagen. Wat heeft Österbergh het afgelopen jaar gedaan om dit te realiseren? ‘Voorheen werden partners geaccrediteerd om Servicenow-implementaties te doen. Dit was niet gebaseerd op industrie-normen. Om de vaardigheden en competenties van onze partners te verbeteren en de implementaties te verbeteren, introduceren we nu ook een certificeringsprogramma.’ Dit moet naar eigen zeggen bijdragen aan een beter klantsucces.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/6354031). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.