Beveiligingsspecialist NextTech uit Nijmegen kondigt een nieuw Europees partnerprogramma aan. Het programma richt zich zowel op bestaande als potentiële NextTech partners. Een en ander heeft te maken met het nieuwe security awareness as a service (SAaaS)-model, aldus directeur Dennie Spreeuwenberg. Channelweb spreekt met hem over het nieuwe partnerprogramma.
Wat is er veranderd in het partnerprogramma?
‘Traditioneel wordt security awareness per jaar of als eenmalige dienst aangeboden. NextTech Security heeft ervoor gekozen om security awareness als abonnement aan te bieden, waardoor het beter aansluit bij het hedendaagse dienstenaanbod waar meer en meer flexibel per maand wordt afgerekend.’
Wat voor voordelen heeft het nieuwe programma voor de partners?
‘Naast het voordeel dat het beter aansluit bij het moderne dienstenaanbod in abonnementsvorm biedt het de partner ook schaalvoordelen zodra meerdere van zijn klanten een SAaaS-dienst afsluiten. Abonnementen van diverse klanten kunnen ‘gestapeld’ worden wat significante inkoopvoordelen oplevert.
Wat betekent het veranderde programma voor jullie bedrijf?
‘Ons nieuwe partnerprogramma sluit beter aan bij de partners die it as a service (IaaS) of desktop as a service (DaaS) als abonnementsdienst aanbieden.’
Wat willen jullie met het vernieuwde programma bereiken?
‘Het oude partnerprogramma sloot minder aan bij het aanbod en het businessmodel van partners, waardoor de samenwerking vaak minder structureel was dan we met het vernieuwde partnerprogramma willen bewerkstelligen.’
Met welke partners werken jullie samen in Nederland?
‘We hebben diverse partners in verschillende branches waaronder mkb en grootzakelijk, zorg, overheid, semioverheid, zakelijke dienstverlening en industrie.’
Zijn jullie nog op zoek naar nieuwe partners? Zo ja, waaraan moeten deze voldoen?
‘Onze ideale partner zijn resellers of managed service providers die een hechte relatie hebben met hun klanten en daar reeds diverse diensten op het gebied van it of it-security leveren.’
Essentials en premium
De security awareness as a service (SAaaS) is beschikbaar in twee varianten, essentials en premium. In beide varianten krijgen partners toegang tot alle online trainingsmodules, ook nieuw te ontwikkelen modules. In de premium variant zijn ook een evaluatiemeting en phishing simulaties inbegrepen om te analyseren of de medewerkers de opgedane kennis ook daadwerkelijk toepassen in de dagelijkse praktijk.
Het standaard prijsmodel voor security awareness as a service is een prijs per gebruiker per maand, op basis van nacalculatie. Bij partners die de dienst voor hun klanten beheren, wordt het totaal aantal gebruikers van alle klanten bij elkaar opgeteld, zodat extra inkoopvoordeel behaald wordt als de dienst wordt uitgerold bij meerdere klanten. Om de partner optimaal te ondersteunen in het verkoopproces zijn er diverse additionele sales- en marketingmaterialen beschikbaar.