Managed hosting door True

Splunk geeft partnerprogramma make-over

 

Brooke Cunningham, vice president van het wereldwijde partnerpartnerprogramma

Brooke Cunningham

Splunk heeft zijn partnerprogramma vernieuwd en uitgebreid. Het belangrijkste onderdeel hiervan is de introductie van een nieuw partnerportaal, met de naam Partner+ Portal. Hiermee wil de organisatie de samenwerkingen met partners, zoals systeem integratoren, distributeurs, value added resellers, technolgiepartners, oems en managed service providers formaliseren en vereenvoudigen. Channelweb spreekt tijdens Splunk .Conf2017 in Washington met Brooke Cunningham, vice president van het wereldwijde partnerpartnerprogramma.

Cunningham is pas vijftien maanden in dienst bij Splunk, maar heeft al behoorlijk wat wijzigingen voor het kanaal doorgevoerd. ‘Bij Splunk spreken we regelmatig met adviesgroepen van onze partners per regio. Tijdens zo’n sessie inventariseren we hun feedback om zo onze producten en diensten voor onze partners te verbeteren’, vertelt ze enthousiast.

Het bedrijf beschikte over een partnerportaal, maar heeft deze een make-over gegeven. Hiervoor heeft het de handen ineen geslagen met een nieuwe leverancier. ‘In het nieuwe Parnet+ Portal krijgen gebruikers toegang tot dealregistratie, marketingtools, richtlijnen, certificeringen en andere Splunkbronnen. We hebben hierbij de focus gelegd op eenvoud, zoals eenmalig inloggen, en modernisering. Zo kunnen partners nu ook het portaal via mobiele apparaten bereiken. Het draait dus om een meer geïntegreerde ervaring.’

Splunk heeft drie nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan het portaal. ‘Allereest bieden we onze partners meer zelfservice. Zo kunnen ze zelf hun partnerprofiel updaten. Daarnaast hebben we gekeken naar ons aanbod van trainingsmateriaal. Zo hebben we een 30-60-90-dagen onboarding-programma geïntroduceerd. Hierbij geven we partners stapsgewijs aan wat ze per maand kunnen doen. Dit is handig voor nieuw partners, maar ook voor bestaande partners waarbij nieuwe collega’s in dienst zijn getreden. Ten derde hebben we een boel handmatige taken geautomatiseerd. Dit om een tijdsbesparing en meer gebruikersgemak te realiseren.’

Vier partnerprogramma’s

Het Partner+ Portal is het overkoepelende geheel van Splunks partnersysteem. Daaronder vallen diverse partnerprogramma’s. Ook hier heeft Cunningham wijzigingen doorgevoerd en nieuwe programma’s toegevoegd.

Nieuwe onderdelen zijn het Partner+ Professional Services Program en de Partner+ Managed Service Provider Program. ‘De professionele tak is gericht op partners die onze producten integreren, implementeren en configureren. Hier hebben we de toelatingseisen geformaliseerd, zoals de benodigde certificeringen. Daarnaast is inzichtelijker gemaakt wat het partnerschap kan opleveren.’

Voor de msp’s geldt dat Splunk zonder een partnerprogramma niet kon opschalen. Om hier gehoor aan te geven, heeft Splunk de samenwerking met distribiteurs verstevigd. Die helpen msp’s bij het recruten, onboarden en managen van de service providers. In Europa is dat bijvoorbeeld Arrow.

Het programma dat een update heeft gekregen, is die voor de wederverkopers (Partner+ Reseller Program). ‘Onze resellers zijn onze meest volwassen partners, maar ook de meest actieve partners. Vanuit hen kregen we vaak te horen dat het programma te ingewikkeld was en dat ze moeilijk hun winst konden voorspellen. Ook hier hebben we op drie onderdelen geïnvesteerd: vereenvoudiging (met name op het gebied van kortingen), voorspelbaarheid (daarvoor is dealregistratie toegevoegd) en winst (waarbij er vast is gelegd wat de verwachtingen voor alle partijen zijn).’

Tweede fase

‘Dit was de eerste fase van de verbetering van ons partnerportaal’, sluit Cunningham af. ‘We werken nu aan de tweede fase, die in de tweede helft van ons fiscale jaar wordt geïntroduceerd. Zo werken we aan een business planning-tool, het automatiseren en verbeteren van onze partner locator en focussen we nog meer op onze distributeurs, die resellers en msp’s moeten ondersteunen in marketing en dealregistratie.’

.Conf2017

Tijdens het jaarlijkse gebruikersevent zijn dit jaar 71 partners wereldwijd aanwezig. Hiervan geven 61 een sessie. Vanuit de Benelux zijn SMT uit Zoetermeer, Umbrio uit Rijswijk en Davinsi Labs uit Antwerpen aanwezig. Ook Arrow Nederland is vertegenwoordigd.

Splunk Benelux heeft zo’n twintig resellers. Daarnaast werkt het samen met Arrow ECS als distributeur.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/6211390). © Jaarbeurs IT Media.

?

 

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.