Managed hosting door True

KPN legt 200 miljoen neer voor prijsvechter Youfone

 

KPN neemt de Nederlandse activiteiten van Youfone over voor tweehonderd miljoen euro. Youfone is een mobile virtual network operator (mvno), in 2008 opgericht met een hoofdzetel in Rotterdam. Het bedrijf levert voornamelijk aan particulieren. Youfone heeft geen eigen netwerk. De netwerkcapaciteit kocht het al die tijd in bij KPN. Het bedrijf zegt in Nederland ruim 540.000 klanten te hebben, die zowel mobiele als vaste diensten afnemen.

KPN noemt Youfone een 'snelgroeiende en uitdagende' telecomaanbieder met een 'onderscheidend merk'. Met deze overname versterkt KPN zijn positie in de mobiele en breedbandmarkt, met name in het deel van de prijsvechters. Youfone wordt toegevoegd aan het aanbod dat verder uit merken als XS4ALL, Solcon en Simyo bestaat. 

Beide bedrijven verwachten de komende jaren verdere groei te realiseren door voortzetting van het efficiënte bedrijfsmodel dat Youfone heeft neergezet. De Youfone-organisatie blijft zelfstandig opereren binnen KPN.

De overnamesom van circa tweehonderd miljoen euro lijkt aan de prijs, gezien de omzet- en winstcijfers van Youfone. Het Financieele Dagblad keek in het laatst beschikbare jaarverslag van Youfone Holding, dat van 2021, en schrijft dat deze houdstermaatschappij in dat boekjaar een omzet van 63 miljoen euro behaalde met een nettowinst van 6,5 miljoen. Saillant detail: Youfone ging in 2010 kopje onder en startte daarna door met hulp van investeerders.

België

Het bedrijf maakte begin 2021 zelfs zijn entree op de Belgische markt middels een (netwerk)samenwerking met telecomconcern Proximus. Deze tak gaat niet mee naar KPN. Een zegsman meldt dat de eigenaren van Youfone hiervoor een andere oplossing moeten zien te vinden: of doorgaan onder een andere naam of ook een koper voor deze activiteiten vinden.

De acquisitie van Youfone door KPN is nog wel onderworpen aan de gebruikelijke afrondingsvoorwaarden, inclusief goedkeuring van de mededingingsautoriteit.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/7522885). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Reacties

Tja moet ik nu gaan lachen of huilen!!!???
Youfone tja die kunnen alleen mensen intimideren en ze jaren lastig vallen met betaalde rekeningen die al betaald zijn.
Dit bedrijf lijkt mij inziens meer iets dat aan de andere wereld rerelateerd moet worden.
Slecht!! Onbetrouwbaar!!! En het intimideren van klanten was een hoofzaak van hun met hun eigen incassobureautje dus past het goed bij kpn.
Zeker als ze onder eigen directie blijven doorgaan .
Alvoor u met deze gasten lees flut provider in zee gaat kunt u net als wij problemen verwachten.

Al na de eerste maand waren er al problemen waardoor ik even ging kijken bij hun kantoor toen nog in Barendrecht.
Later bleek bij de kamer van koophandel dat de eigenaar ongeveer 33 bv op zijn naam had staan.
En zoals gewoonlijk hadden ze dus hun eigen incassobureau die al direct ons.mrt bedreigingen bestookten.
Tja webcasso was het toch.
Dus kPN als u met duistere machten in zee gaat kan het kon nog wel eens voor verassingen komen te staan.

Tot een jaar of twee werd mijn vrouw regelmatig met mails bestook van een onbepaalde rekening die allang was voldaan.
Dus verzint eer u begind

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt
Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste resellernieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×


Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.