Managed hosting door True

CM.com verwacht groeisprint na beursgang

 

Groei uitbreiding

Het Nederlandse bedrijf CM.com dat een communicatie- en betaalplatform biedt, is vorig jaar flink gegroeid. In 2019 is een omzet gehaald van ruim 96 miljoen euro, een toename van 14 procent. Bovendien wist het bedrijf uit Breda grote klanten zoals de Franse bank Société Générale, pakjesdienst Chronopost, autofabrikant BMW en parkeerapp Easypark binnen te halen. Voor dit jaar wordt dan ook een verdere groei verwacht.

Om die expansie mogelijk te maken gaat CM.com naar de beurs. Daarmee komt er voor het eerst sinds lange tijd weer een ict-bedrijf in de notering. Aanvankelijk zou dat eind vorig jaar gebeuren, maar ongunstige marktomstandigheden staken daar een stokje voor. Door samen te gaan met het beursgenoteerde investeringsvehikel Dutch Star Companies One (DSCO) verwacht CM.com alsnog een notering te krijgen. DSCO heeft daar inmiddels toestemming voor van De Nederlandsche Bank (DNB). Bovendien zegt DSCO zich te hebben verzekerd van de steun van voldoende aandeelhouders. Jeroen van Glabbeek, topman van CM.com, ziet de fusie deze week rond komen. Het aandeel DSCO kan dan aanstaande vrijdag als CM.com verder gaan. 

CM.com dat in 1999 werd opgericht, wil stevig doorgroeien. Onlangs werden daartoe kantoren geopend in Los Angeles en Singapore. Vooral de Amerikaanse markt vormt een uitdaging. Gemikt wordt op bedrijven die actief zijn op gebied van detailhandel, banken, transportwezen, logistiek, media en marketing. Het Bredase bedrijf helpt bedrijven beter te communiceren met hun klanten via verschillende berichtendiensten. 

Als een van de eersten ter wereld werd CM.com de officiële 'solution provider' van WhatsApp Business en Apple Business Chat. Daarnaast worden betaaldiensten geleverd. Onlangs werd CM.com ook service provider voor WeChat Pay dat vooral in China erg populair is maar ook in Europa groeit.

Door verder te investeren in zijn platform kan CM.com de schaalbaarheid van het platform vergroten en de time-to-market versnellen. Onlangs zijn aan het platform ook features toegevoegd zoals Ticketing en eSignature, iDeal QR en Mobile Order.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/6880815). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.