Managed hosting door True

Petitie voor behoud merknaam XS4All

Veel boze reacties op voornemen van KPN om merknaam te schrappen

 

Megafoon

Ruim tienduizend mensen hebben een handtekening gezet onder een petitie voor het behoud van XS4All als zelfstandig bedrijf en merk. Ze willen niet dat het merk opgaat in KPN. Donderdag 10 januari 2019 meldde KPN dat de naam XS4All mogelijk verdwijnt.

Het mogelijk schrappen van de merknaam van XS4All door KPN leidt tot veel kritiek. Critici vrezen dat ook de dienstverlening en bedrijfsvoering verandert als het bedrijf opgaat in KPN.

In de petitie, door klanten, medewerkers en sympathisanten van XS4All ondertekend, verzoeken de ondertekenaars KPN om het voornemen om de merknaam XS4All te schrappen, niet door te laten gaan.

‘KPN is voornemens de merknaam XS4All te laten verdwijnen. Dat is het kip met de gouden eieren slachten. XS4All is een sterk merk, dat jaar na jaar als beste wordt beoordeeld door de Consumentenbond. XS4All is voorvechter van privacy en veiligheid en dat mag niet verdwijnen’, schrijft initiatiefnemer Kirsten Verdel. Die ex-politica en Amerikadeskundige werkte in het verleden bij XS4All.

Reacties

Op Computable.nl reageren lezers geërgerd op het plan van KPN om de naam van XS4All te wijzigen en het bedrijf op te laten gaan in KPN.

Hoewel KPN aangeeft dat die mogelijke naamswijziging geen gevolgen heeft voor de kwaliteit van dienstverlening en bedrijfsstrategie, trekken veel lezers dat in twijfel. Volgens hen ligt het privacy-bewustzijn, de dienstverlening van de helpdesk en de kwaliteit van beheerdiensten hoger dan bij KPN. Zij denken dat XS4All onder de vlag van KPN die eigen identiteit zal verliezen.

Reactie KPN

"Klanten mogen hun XS4All e-mailadres behouden"

Een KPN-woordvoerder laat na vragen van Computable weten: 'We zien het sentiment. Wat we donderdag hebben aangekondigd, gaan we zorgvuldig uitvoeren. Wij gaan met klanten in gesprek over hoe we dit zo goed mogelijk kunnen doen.'

KPN blijft benadrukken dat er voor klanten niets verandert. 'Zij blijven de diensten en kwaliteit ervaren zoals zij die gewend zijn.' Ook mogen klanten hun XS4All e-mailadres behouden, meldt KPN

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/6547068). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt
Vacatures bij KPN

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.