Leenart & Heemskerk, specialist in multichannel klantcontact, heeft een strategische overeenkomst gesloten met Xcalibur Contact Center. Daardoor groeit het aandeel inbound activiteiten van L&H met ruim 15 procent, en haalt L&H grote opdrachtgevers als Agis en Welzorg binnen.
Leenart & Heemskerk (L&H) handelt vanaf heden formeel de inbound klantenservice af voor bedrijven die voorheen werden bediend door Xcalibur Contact Center (XCC). Medewerkers van XCC te Zwolle blijven hun diensten als vanouds uitvoeren, maar onder de L&H-vlag. L&H telt daardoor 7 vestigingen met in totaal ruim 1.000 medewerkers. De overeenkomst zorgt ervoor dat de expertise van beide bedrijven wordt gebundeld. L&H zal zijn technologie uitrollen op de XCC-vestiging in Zwolle. Praktisch betekent dit dat daar zowel de contactcenter- als de backoffice support-systemen worden vervangen met de vooruitstrevende L&H-technologie.
Het aandeel inbound activiteiten van L&H groeit van een kleine 20 procent naar ruim 35 procent. Robbert Heemskerk, algemeen directeur L&H, is zeer verheugd over de overname van de XCC-klanten. "Het stelt ons in staat te groeien in een strategische markt. We hadden al een aantal prachtige klanten in ons portfolio – denk aan Essent en KPN – maar in één klap komen daar een heel stel klinkende namen bij. Het is een eer om bedrijven als Agis Zorgverzekeringen, Welzorg en Van Dijk Educatie van dienst te mogen zijn."
XCC zette vorig jaar 3 miljoen euro om, waarvan 90 procent afkomstig was uit inbound customer service.