Netwerkleverancier HP ProCurve, sinds kort een ‘subbrand’ van HP en onderdeel van HP ESS, richt zich meer op verticale markten, waaronder instellingen die actief zijn in de midmarket. Hierbij wordt de lage total cost of ownership (tco) van de netwerkoplossingen, zoals van de draadloze oplossingen van HP Colubris, expliciet naar voren gebracht.
Volgens een zegsvrouw van HP ProCurve doet het tco-argument op dit moment erg goed in de markt bij de verkoop van HP Procurve. Verticale markten waarop HP ProCurve zijn zinnen zet zijn overheid, onderwijs, gezondheidszorg en financiële instellingen, want die kijken nu uitbereid naar het kostenplaatje van hun it-infrastructuur,aldus de zegsvrouw. De ´sweetspot´ zijn instellingen die actief zijn in de midmarket die bijkantoren hebben. Klanten en hun dienstverleners kunnen in de buurt van Grenoble zien hoe hun infrastructuur werkt als ze voor HP ProCurve oplossingen kiezen. Er wordt dan een replicatie getoond van de infrastructuur van de klant.
De draadloze netwerkoplossingen van HP Colubris worden ook aan verticale markten verkochten met hetzelfde tco/argument. Belangrijke verticale markten van HP Colubris zijn industrie en (bedrijfs) netwerken in stedelijk gebieden.