Cisco heeft zijn Registered Reseller programma vernieuwd. Resellers krijgen meer steun van de leverancier en distributeurs om (nieuwe) klanten uit het mkb te bedienen.
Het Cisco Registered Reseller programma is vernieuwd en uitgebreid, onder meer om het productportfolio beter af te stemmen op de wensen en behoeften van bedrijven in het mkb. Als onderdeel hiervan zijn begin augustus bijvoorbeeld de Linksys Business Series-oplossingen ondergebracht in het mkb-portfolio van Cisco. Daarnaast wil Cisco de kwaliteit van zijn mkb-partners verhogen. Doel daarvan is voldoende en kwalitatief goede partners te hebben om snel en goed te voldoen aan de vraag van klanten uit het mkb.
Fred Gerritse, directeur MKB Cisco, zegt het aantal geregistreerde Cisco partners te vergroten van 350 naar 500. Daarbij heeft Cisco een drietal peilers. De Select en Premier Partners krijgen betere ondersteuning, zoals op het gebied van marketing en sales. De tweede peiler is het aantrekken van geregistreerde resellers. Dat wordt met name door distributeurs Ingram Micro, Tech Data, Comstor en Actebis gedaan. Hierbij is Leroy Kijl aangetrokken als regiomanager van Cisco's mkb onderdeel. Tot slot moeten er meer voice partners worden aangetrokken die Cisco Unified Communications oplossingen gaan verkopen.
Het Cisco Registered Reseller programma is volgens Gerritse met name interessant voor potentiële Cisco-partners voor wie de rechtstreekse stap naar Cisco Select Partner (waarvoor je een SMB-specialisatie moet behalen) net wat te groot is. Voor het Registered Reseller-programma hoeven partners zich alleen maar te registreren. Vervolgens krijgen zij de beschikking over extra ondersteuning zoals trainingen, co-marketing, telemarketing en een aantal zeer aantrekkelijke financiële incentives, aldus Gerritse.
Op 13 november wordt aandacht besteed aan de nieuwe mkb-stratgie tijdens de Cisco Expo, dat in de Jaarbeurs in Utrecht plaatsvindt.
Lees ook