Mobile Communication Company (MCC) organiseert voor de 12e maal in successie de Nederlandse telecommunicatiebeurs voor dealers en retailers, TeleVisie2008.
Volgens Harold van Wijk, salesmanager mobile products bij MCC, beantwoordt dit evenement met 55 standhouders aan een onderwerp dat hoog op het verlanglijstje staat van operators én resellers. MCC's TeleVisie2008 vindt plaats op 14 en 15 april, in Nieuwegein. Het gekozen thema van de 12e TeleVisie Beurs, Dimensions in Sound & Vision, heeft volgens hem alles te maken met de convergentie tussen de verschillende producttypen. "Deze nieuwe ontwikkelingen hebben ons doen besluiten het Competence Center uit te breiden en zo op volle oorlogssterkte te brengen."
'We gaan richting oplossingen'
Dat, meent hij, is ook terug te zien op de beurs volgende week. Op MCC's TeleVisie Beurs bevinden zich onder de standhouders "het gros van Nederlandse a-merken in mobiel", beweert Van Wijk. Ze variëren van o.a. Nokia, Samsung, LG en Motorola tot de grote Telecom operators zoals KPN, Vodafone en T-Mobile. In het navigatiepaviljoen bevinden zich o.a. TomTom, Route 66 en MIO. Er is ook een digitale camerapaviljoen, met bijvoorbeeld GE en Canon.
"We gaan wat meer richting de oplossingenkant. De komende maanden gaan MCC en zusterbedrijf Quote/Switch Automatisering meer aandacht besteden aan resellers en eindgebruikers. Momenteel is over het algemeen het geval dat de it-reseller verstand heeft van it, de telecomreseller van Telecom - het ontbreekt daar nog aan convergentie. En als dat zo is, wie gaat de eindgebruiker uiteindelijk bellen voor zijn oplossing?" Die vraag wordt verder beantwoord in de volgende editie van CRN. Volgens Van Wijk is dit waar het Mobile Competence Center binnen MCC zich met name mee bezighoudt. "Bij het Competence Center kunnen it- én telecomresellers terecht voor opleidingen. Het gaat ons om kennisoverdracht. En natuurlijk ons enthousiasme overbrengen rond deze marktkansen."
Toekomstvisie
In de toekomst werkt het mobile Competence Center met wat hij noemt het Apothekerconcept. Van Wijk: "Ik stel mij een soort grote wand voor, met laatjes waaruit een reseller voor zijn klant zijn eigen oplossing samenstelt. De voorwaarde is natuurlijk dat dit zoveel mogelijk standaardoplossingen zijn."
Lees ook