Sales promotors van telecomaanbieder T-Mobile leggen het verslag van hun bezoeken direct vast in hun pda. De mobiele crm-formulieren van OmniMove die zij hiervoor gebruiken, zijn genomineerd voor de EwerkAspectprijs van het Ewerkforum.
De sales promotors van T-Mobile bezoeken zo'n acht tot tien klanten op een dag, wat resulteert in een stroom van wekelijks 800 bezoekverslagen. Tot voor kort werden die verslagen op papier ingeleverd. Met formulieren voor de MDA Vario-handcomputers is de efficiëntie van deze mobiele werkers en nauwkeurigheid van hun data flink verbeterd. Bovendien is de nieuwe informatie direct voor iedereen te raadplegen.
De formulieren voor de pda's worden geleverd door OmniMove, een leverancier van de Amerikaanse databaseleverancier Sybase. T-Mobile koos voor OmniMove om de eenvoud en flexibiliteit waarmee formulieren kunnen worden geconfigureerd. De ingevoerde gegevens landen automatisch in SAP crm-systeem. Enkele dagen na het verstrekken van de opdracht konden de sales promotors al met hun pda op pad, zonder een handleiding door te werken of op cursus te gaan.
Genomineerd
Genomineerd voor de Ewerkprijs zijn:• E-accent (virtueel werkend automatiseringsbedrijf)
• Heling & Partners (reïntegratiebureau)
• Nederlandse Handboog Bond (virtueel werkende sportbond)
Genomineerd voor de voor de E-werkAspectprijs zijn:
• Eminus (e-learning-applicatie)
• KPN (PC Online voor het midden- en kleinbedrijf)
• Omnimove (mobiele formulierenapplicatie op smartphone en pda)
Lees ook