Partners kunnen wat Cisco betreft meer markten en klanten opzoeken. Daarbij gaat Cisco een nieuwe 'brand campagne' rond zijn merk voeren. "Cisco is veel meer dan alleen maar networking."
Dit zegt Sue Bostrom, senior vice president en chief marketing officer bij Cisco. "We zijn in de periode van web 2.0 aangeland. Cisco doet hierbij veel meer dan networking. We verkopen ook oplossingen rond hardware, software, peripherals, storage en meer. We kunnen hierdoor meer markten bewerken en nieuwe klanten zoeken. Bijvoorbeeld in het mkb."
Omdat te bewerkstelligen gaat Cisco meer bekendheid geven aan zijn merk. In de Businessweek staat Cisco op plaats 18 van de meest bekende merken. Cisco zegt dat het samen met de partners ervoor moet zorgen dat het bedrijf een hoger plaats krijgt. Op nummer 1 van de ranglijst van meest bekende merken staat Coca Cola gevolgd door Microsoft en IBM. Bostrom: "De merkcampagne, genaamd ‘Welcome to the human network' is nodig, want niet iedereen kent ons. De rol van de partner is belangrijk, bijvoorbeeld voor het zorgen van tevreden klanten. Daardoor wordt ons merk sterker." Cisco zal de merkcampagne breed voeren, dus niet alleen via web, print of TV. Er wordt geadverteerd op blogs, webcast, gaming sites of films, zoals Mission Impossible 3.
Lees ook