Managed hosting door True

Netrom en Proserve meest gewaardeerde leveranciers

 

collega's

Netrom uit Breda en het Rotterdamse Proserve hebben van de Nederlandse it-serviceproviders de hoogste fanscores. Van de grote dienstverleners wordt Schuberg Philis het meest gewaardeerd. myBrand, Levi9, Quanza, Conclusion en Wortell volgen dit trio op de voet. Deze belangrijke indicator van klantloyaliteit geeft de mate aan waarin klanten hun serviceproviders zouden aanbevelen.

Dit blijkt uit de IT Experience, eerder bekend als Outsourcing Performance, die onderzoeksbureau Giarte heeft samengesteld.

Centric en CGI scoren veruit het laagste. Samen met Xcellent, een bedrijf dat ook veel fans kent, hadden deze beide dienstverleners ook veel ontevreden klanten die hun leverancier niet aanbevelen (detractors). Bij Centric noemt slechts 16 procent zich zelf ‘fan’. Bij CGI is dit 18 procent. Volgens Giarte zijn fans belangrijk. Zij dienen als de beste referenten, zorgen vaak voor up- en cross-sell en hebben vaak ook de intentie om het contract te verlengen.

Bij applicatiemanagement staat Netrom bovenaan, gevolgd door Schuberg Philis, Levi9 en Axians. Bij infrastructure management is Schuberg Philis de aanvoerder. Ook Proserve, Korton, myBrand, Telindus, Intermax en Conclusion hebben veel tevreden klanten. Voor End User Management moet je zijn bij Axians. Ook Intermax, Conclusion, myBrand en Wortell scoren hoog. Bij Security Management is Schuberg Philis de leider. Daarna komen Intermax, NEH Group en Xcellent.

Daarnaast werden competentiescores gemeten. Schuberg Philis, Netrom, Proserve, Levi9, myBrand en Wortell kregen de beste waarderingen. De competentiescore bestaat uit het gemiddelde van vier indicatoren: bekwaamheid, ‘zero repeat’, betrouwbaarheid en ‘continuous improvement’. Het meest klantgericht is Netrom. Proserve, Levi9, Wortell, Korton, Schuberg Philis, Conclusion, Intermax, myBrand, Valid en Sogeti haalden ook percentages van 80 of meer. Centric bungelde onderaan.

De naam van het onderzoek dat Giarte al vele jaren doet, is veranderd. De IT Experience Benchmark stond voorheen bekend als het rapport Outsourcing Performance. Klassieke outsourcing is echter langzaam aan het verdwijnen. Ook het werkgebied van Giarte verandert.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/7025780). © Jaarbeurs IT Media.

?

 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.