Managed hosting door True

SAP ondersteunt MKB bij adoptie RFID

 

SAP gaat zich inzetten voor adoptie van RFID binnen het MKB. SAP en Intermec Technologies hebben daarom aangekondigd een partnerschip te sluiten voor het ontwikkelen van RFID-functionaliteit en ADC (Automatic Data Collection) binnen SAP Business One.

Daarnaast gaat SAP samenwerken met MKB-partners en met APICS (The Association for Operations Management) om obstakels voor invoering van RFID binnen het MKB uit de weg te ruimen. RFID zal voor zowel grote als kleine bedrijven binnen de productiesector ingrijpende veranderingen met zich meebrengen. Veel bedrijven in het MKB hebben moeite deze nieuwe technologie te adopteren en te participeren in toekomstige toeleveringsnetwerken. Veel bedrijven zijn zich onvoldoende bewust van de mogelijkheden, hebben een tekort aan kennis en beschikken niet over de juiste ondersteuning. Steve Banker, analist bij ARC Advisory Group: ‘Dit is het juiste tijdstip voor toeleveranciers om zich te richten op bedrijven in het MKB. Het is een belangrijk segment binnen de markt waar duidelijk behoefte is aan kosteneffectieve oplossingen, ondersteuning op kennisgebied en een duidelijke ’roadmap’. Dit zijn voorwaarden voor deze bedrijven om een succesvolle overstap naar RFID te kunnen maken.’

SAP America Inc. en Intermec Technologies gaan binnen SAP Business One mogelijkheden aanbieden voor Automatic Data Collection (ADC) en RFID. EasyADC voor SAP Business One biedt functionaliteit voor het verzamelen en beheren van data met behulp van barcodes en RFID en het automatiseren van tal van activiteiten. Van het volgen, verschepen en ontvangen van voorraden tot het printen van barcodelabels. De oplossing zal belangrijke functionaliteiten combineren zoals MRP (manufacturing requirements planning), magazijnbeheer, voorraadbeheer, CRM (customer relationship management) en financiële administratie. Het resultaat is een geïntegreerde softwareoplossing die ’real-time’ zicht biedt op belangrijke bedrijfsgegevens. Hiermee ondersteunt deze oplossing de bedrijfsvoering op elk niveau binnen een bedrijf. Intermec wil eventuele hindernissen voor het geautomatiseerd verzamelen van gegevens uit de weg ruimen door lage instapkosten, eenvoudige oplossingen, ondersteuning van personeel en het beperken van aanpassingen van de bedrijfsprocessen en de bedrijfsvoering.

In Amerika werken SAP, American Express Tax and Business Service Inc., Fourth Shift, Intermec en APICS (The Association for Operations Management) samen om MKB-bedrijven te ondersteunen bij de invoering van RFID. Dit doen ze onder andere door het promoten van verder onderzoek, identificeren van obstakels, ontwikkelen van opleidingsmateriaal en RFID-’road maps’, verzamelen van ’best practices’, en het bewustmaken van leverancier.

Het is de bedoeling dat ook andere partijen gaan deelnemen aan dit initiatief zoals toeleveranciers, onderzoeksinstellingen, brancheverenigingen, beleidsmakers, MKB-bedrijven en grotere ondernemingen waarmee MKB’ers zaken doen.

American Express Tax and Business Service Inc integreert de barcode- en RFID-technologie van Intermec in hun branchespecifieke versie van SAP Business One. Het bedrijf biedt daarmee een volledig geïntegreerd distributiemanagement systeem inclusief draadloos magazijnbeheer, EDI (Electronic Data Interchange), documentbeheer, verwerken van betaling met credit cards en heffing van belastingen en verwijderingsbijdragen. Fourth Sift heeft een model ontwikkeld voor de implementatie van RFID. Dit model ondersteunt MKB’ers bij het tegemoet komen aan de eisen en wensen van leveranciers en klanten op het gebied van RFID en het integreren van RFID in de bedrijfvoering.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/500105). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.