Brain Force heeft zijn Microsoft Gold Partnership uitgebreid met een licentiecompetentie. Microsoft kent deze status toe aan partijen die beschikken over gedetailleerde kennis van zijn eigen licentieprogramma en dat van andere belangrijke softwareleveranciers.
Tom van Gelder, licensing marketing manager van Microsoft: "Partners die klanten goed kunnen adviseren over hun licentiebeleid zijn voor ons van groot belang. In het verleden focusten ICT-leveranciers zich vaak alleen op de uitrol van de software en niet op het licentiecontract. Brain Force's expertise van onze software èn licentiecontracten biedt klanten duidelijke toegevoegde waarde."
Herjan van den Hengel van Brain Force: "Steeds vaker vroegen klanten ons ook om advies over aan te schaffen licenties. Klanten goed adviseren over het soort Microsoft-licenties dat ze moeten kiezen vergt echter specifieke kennis. Moet een klant licenties kopen of juist huren? Hoe kan het bijbehorende asset management zo goed mogelijk plaatsvinden? Daar komt nog bij dat licentiekennis steeds belangrijker wordt, zeker nu het door de virtualisatietrend voor bedrijven steeds lastiger te bepalen wordt welke licenties ze moeten aanschaffen. Daarom hebben we geïnvesteerd in expertise over dit onderwerp. Het behalen van deze licentiecompetentie is hiervan de bekroning."
Lees ook