Ronald Bakker is benoemd als marketing directeur en lid van het directieteam van Xerox Nederland. Daarnaast heeft Xerox Jos Claessens aangetrokken als directeur van de business unit Xerox Global Services (XGS).
De Bakker zal leiding geven aan een nieuw te vormen afdeling, waarin de marketing- en communicatie-activiteiten van de verschillende business units worden samengebracht. De Bakker: “We hebben besloten tot de oprichting van een geïntegreerde marketingafdeling, omdat de grenzen tussen de verschillende business units vervagen en de activiteiten steeds meer in elkaars verlengde komen te liggen.”
De Bakker was sinds eind 2003 marketing manager van de Office Group. Daarvoor deed hij in diverse verkoop- en marketingfuncties een brede ervaring op bij de Xerox-organisaties in Nederland en Duitsland.
Claessens zal zich met name richten op de uitbouw en groei van de XGS dienstverlening en resultaten in Nederland.
Ze was vanaf eind 1995 werkzaam bij Canon Europa N.V. in diverse internationale en strategische functies, laatstelijk sinds begin 2000 als Manager International Corporate Accounts. Daarvoor werkte zij bijna drie jaar in Tokyo, Japan op het gebied van marketing, public relations en strategie voor eerst het Nederlands Bureau voor Tourisme en later bij Bayer.
Na afronding van de opleiding Atheneum A volgde Jos Claessens de studie Japanse Taal en Cultuur aan de Universiteit in Leiden, waar zij in 1990 afstudeerde. In 1995 behaalde zij aan de Europese Universiteit in Brussel de graad MBA International Management en MA Business Communication & Public Relations. Daarnaast volgde Jos Claessens diverse management cursussen en trainingen op het gebied van verkoop, marketing en organisatie.