Managed hosting door True

Dunit aast ook op gedupeerden faillissement

Risa IT biedt 5000 euro per Corso-contract

 

Meer geld

Risa IT uit Den Haag gaat garant staan voor de facturen van gedupeerde professionals in het faillissement van ict-detacheerder Corso. De ict-dienstverlener, die gespecialiseerd is in softwareontwikkeling en support, heeft een garantiefonds in het leven geroepen dat maximaal één miljoen euro uitkeert. Per contract dat overgenomen wordt, wordt maximaal vijfduizend euro betaald.

‘De diverse ict-dienstverleners buitelen op dit moment over elkaar heen, in gevecht om de vele nog lopende contracten van de failliete Corso-bedrijven over te nemen’, zegt Ersoy Demirel, algemeen directeur van Risa IT. ‘Deze ict-dienstverleners bieden echter alleen een overname aan van het contract, waarbij de freelancers of bedrijven die met Corso een contract hadden, vervolgens wel met de schulden blijven zitten. Daarom komen wij met dit garantiefonds. Het eventueel resterende bedrag zal door middel van margeverdeling in zijn geheel worden terugbetaald gedurende de looptijd van het contract. Details worden per geval in samenspraak met de betrokkenen bepaald.’

Demirels commercieel manager Bill van Asselt benadrukt dat deze actie van Risa IT niet is bedoeld als een poging ook contracten in de wacht te slepen. ‘Onze model is anders, wij verdienen niet aan zzp’ers. We leveren onze eigen mensen eerst aan klanten en als zij aanvulling nodig hebben, schakelen we zelfstandigen in. We willen voorkomen dat er een smet op de markt komt en doen dit dan ook vooral om schade aan de ict-markt te beperken. Voor het bedrag van één miljoen euro is bewust gekozen. Het straalt iets sterks uit en laat zien dat we het financieel kunnen hebben.’ Inmiddels heeft Risa IT al tien aanmeldingen binnen.

HeadFirst, Between en Dunit

In de ict-detacheringsmarkt is inmiddels een strijd losgebarsten om de contracten van Corso. IT-Staffing nam de goodwill van zijn branchegenoot over en verwierf daarmee ook een voorrangspositie bij het overnemen van de contracten. De leveranciers en zelfstandigen beslissen echter zelf of zij met IT-Staffing in zee willen gaan. De detacheerder heeft tevergeefs nog geprobeerd om de contracten over oktober 2013 te factureren. Eerder lieten HeadFirst en Between al weten ook beschikbaar te zijn voor Corso-gedupeerden, daar komt Risa IT nu dus bij.

Ook Dunit aast op de Corso-contracten. Deze broker is dochter van ict-dienstverlener Capgemini, een oud-klant van Corso. ‘Wij betreuren het faillissement van Corso en de effecten die dit heeft voor de medewerkers van Corso en de schuldeisers’, zegt Frank Broos, operationeel directeur bij Dunit. ‘Wij beseffen ons dat een faillissement van een onderneming van de omvang en statuur van Corso uniek is in onze branche. Dit zou voor onrust kunnen zorgen of dit niet ook voor andere partijen zou kunnen gelden. Vanuit Dunit willen wij je in ieder geval aangeven dat wij, als onderdeel van de Capgemini-groep, financieel uitermate sterk zijn waardoor een vergelijkbare situatie bij Dunit uitgesloten is. Wij zijn op dit moment met verscheidene klanten van Corso in gesprek om te zien hoe we deze situatie voor alle partijen zo goed mogelijk op kunnen lossen.’
Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/4926843). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.