De overname van de Britse ict-dienstverlener Logica door de kleinere Canadese branchegenoot CGI levert geen nieuwe wereldspeler op waarvoor ict-dienstverleners als HP, IBM of Accenture het in hun broek zullen doen. Dat zegt onderzoeksdirecteur Douglas Hayward van marktonderzoeker IDC.
Onderzoeksdirecteur Douglas Hayward van IDC ziet de overname van Logica door CGI als het aan elkaar naaien van twee locale spelers. Een echte noodzaak daarvoor ontbreekt. Logica heeft volgens Hayward nooit de behoefte gevoeld heel groot te worden in Canada en CGI had eerder kunnen toeslaan in Europa, als hij een aantrekkelijke ict-dienstverlener had willen kopen.
Het overnameplan toont volgens Hayward dat het Logica-management geen mogelijkheden ziet om de waarde van het bedrijf de komende jaren te laten groeien. Hij concludeert: 'Het Logica-management heeft gefaald'.
Commentaar
Lees hier het complete commentaar van Hayward op de overnameplannen van CGI.
Lees ook