WebEx Communications, leverancier van on-demand collaboration-oplossingen, heeft Daniel van den Hoven benoemd tot channel manager EMEA.
In deze functie wordt hij verantwoordelijk voor het indirecte kanaal. Van den Hoven werkt sinds 1 april 2007 bij WebEx.
Voordat hij bij WebEx in dienst kwam, was Van den Hoven Country Manager bij GN Netcom/Jabra, producent van handsfree audio-oplossingen. Daarvoor was hij Enterprise Manager bij mobile-computingbedrijf Palm en Channel Manager bij netwerkonderneming 3Com Corporation.
Van den Hoven: "Ik zie deze nieuwe functie als een prachtige uitdaging. De EMEA-kanalen mag ik 'from scratch' vormgeven en inrichten. WebEx is dé marktleider op het gebied van Software-as-a-Service en on-demand software heeft een enorme groeipotentie in EMEA. Onze voorsprong in dit segment moeten we uitbuiten. Ik wil het kanaal en de resellers bekendmaken met de grote voordelen van on-demand software: kostenbesparend, snelle implementatie en naadloze integratiemogelijkheden. Hiermee kunnen we resellers een model bieden dat perfect aansluit bij hun bestaande activiteiten."
"Als onderdeel van het Cisco Unified Communications-portfolio gaat er voor WebEx een nieuwe wereld aan mogelijkheden en markten open. Met de ruime ervaring van Van den Hoven met het kanaal kunnen we een partnerstrategie uitzetten en resellers daarvan laten profiteren. Dit zal onze positie in de EMEA-regio verder versterken", zegt Bert van der Zwan, Vice President EMEA van WebEx.
WebEx Communications biedt on-demand collaboration-toepassingen voor individueel en klein- en grootzakelijk gebruik. De applicaties van WebEx voorzien in synchrone en asynchrone samenwerkingsmogelijkheden. Ze stellen bedrijven in staat om het web te gebruiken als een efficiënt kanaal voor interactie met klanten, partners en collega's. Het gaat daarbij om cruciale bedrijfsprocessen, zoals verkoop en training.