Telecombedrijf KPN houdt vast aan het besluit om te stoppen met zijn submerk Xs4all. Een gesprek met het actiecomité van verontruste klanten en sympathisanten heeft daarin niets veranderd. Dat melden beide partijen.
KPN besloot op 10 januari 2019 onverwachts om zijn submerken Xs4all, Telfort en Yes te schrappen en de betreffende diensten onder te brengen bij het merk KPN. Vooral de stopzetting van de naam Xs4all stuitte op verontwaardiging en weerstand. Deze internetprovider heeft een goede reputatie en critici vrezen dat de dienstverlening verslechtert.
Het actiecomité dat zich hard maakt voor handhaving van het merk Xs4all en de dienstverlening daarvan, sprak afgelopen week met een delegatie van KPN. Voorafgaand aan het gesprek ondertekenden ruim 45.000 mensen een petitie van het comité. Uit het gesprek concluderen de initiatiefnemers dat het telecombedrijf niet bereid is om het besluit tot stopzetting van Xs4all te herzien. ‘KPN stelt zich star op, weigert opties te onderzoeken en lijkt het risico te willen nemen om tienduizenden klanten te verliezen’, staat op de website van het comité.
Emoties
Een woordvoerder van KPN bevestigt aan Computable dat het bedrijf vasthoudt aan het plan om te stoppen met de naam Xs4all. ‘We begrijpen de emoties die er zijn bij het op termijn uitfaseren van het merk Xs4all gezien de historie ervan. We hebben in het gesprek benadrukt dat er voor klanten van Xs4all niets verandert. Ze behouden de klanten de producten en dienstverlening zoals ze die nu hebben.’
Dit geldt ook voor de ‘expertise en de service van de helpdesk zoals ze die nu ook ervaren’, meldt de woordvoerder. Het telecombedrijf wil de dienstverlening voor alle KPN-klanten juist naar een hoger plan tillen met behulp van de goede eigenschappen van Xs4all.
Bij het gesprek met de initiatiefnemers van het actiecomité waren twee leden van de Executive Committee van KPN aanwezig. Een van hen was Jean-Pascal Van Overbeke, binnen KPN verantwoordelijk voor de consumentenmarkt.
Lees ook