Managed hosting door True

Ahold neemt webwinkel Bol.com over

 

Ahold neemt webwinkel Bol.com over voor 350 miljoen euro van de huidige eigenaren Cyrte Investments en NPM Capital. Ahold wil met de overname zijn online aanbod fors versterken. Bol.com zal als zelfstandig merk blijven opereren naast de website Albert.nl die actief is in het levensmidddelensegment. De webwinkel boekte in 2011 een omzet van 355 miljoen euro en is actief in Nederland en België.

Bol.com claimt de meest bezochte detailhandelwebsite in Nederland te zijn met 3,4 miljoen actieve klanten. Van alle Nederlanders die in 2011 een artikel online kochten, is circa de helft al klant bij bol.com. Vorig jaar kochten zij er in totaal meer dan 17 miljoen artikelen, waaronder boeken, cd's, dvd's, electronica en speelgoed, aldus het bedrijf. Ahold kondigt aan verder te investeren in het merk Bol.com.

Bol.com wordt het vijfde winkelmerk van Ahold in Nederland, naast Albert Heijn, Etos, Gall & Gall en Albert.nl. De directie van Bol.com verandert niet; het bedrijf blijft gehuisvest in Utrecht. Bij de webwinkel werken zo'n honderd ict'ers om de website voortdurend te vernieuwen en te zorgen voor een vlekkeloos opererende infrastructuur . Het bedrijf zocht de afgelopen jaren Java- en Oracle-ontwikkelaars, it-architecten, testers en informatieanalisten. Ook heeft het ontwikkelmethode Scrum omarmd.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/4419374). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.