Managed hosting door True

Twitter opent deur voor advertenties

 

Twitter gaat voor het eerst advertenties toelaten, 'gesponsorde tweets'.

De Twitter-advertenties zullen geen traditionele advertenties zijn, maar veeleer onderdeel van de conversatie. "Gewone tweets die bedrijven en organisaties meer weerklank geven binnen een bredere groep gebruikers", noemt Twitter die 'gesponsorde tweets'. Onder meer Sony Pictures, Virgin, Starbucks en Best Buy zouden al een dergelijke deal getekend hebben.

In de eerste plaats zullen ze opduiken als gebruikers op Twitter op basis van een zoekwoord zoeken dat de adverteerder heeft 'aangekocht'. Later zullen ze ook voorkomen in de lijst tweets van gebruikers op de homepage van Twitter en in applicaties van derden. Als gebruikers niet op de advertenties antwoorden of ze niet 'retweeten', zouden ze verdwijnen, aldus Twitter.

Het is de eerste keer dat Twitter een stap in de wereld van online adverteren zet. Het bedrijf moet natuurlijk nog altijd een manier zoeken om geld te verdienen aan zijn huidige succes.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/3320098). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.