
Jan Willem ter Steege, algemeen directeur van Scholten Awater (links), en Bart van Ingen, directeur algemene zaken van N.E.C.(rechts), bij de contractondertekening.
Ondanks de degradatie van N.E.C. naar de eerste divisie in het afgelopen seizoen blijft hardwaredienstverlener Scholten Awater hoofd- en shirtsponsor van de Nijmeegse voetbalclub. Het contract is met twee seizoenen verlengd. Het Nijmeegse bedrijf gaat er wel vanuit dat N.E.C. aan het eind van het nieuwe seizoen weer is gepromoveerd naar de eredivisie.
Eind maart verlengden N.E.C. en Scholten Awater de bestaande sponsorovereenkomst tot en met 30 juni 2015. Op dat moment gingen beide partijen er nog van uit dat de voetbalclub in de eredivisie zou blijven, maar N.E.C. degradeerde toch. In het contract was een ontbindingsclausule opgenomen waar Scholten Awater bij degradatie op terug kon vallen.
De hardwaredienstverlener heeft er toch voor gekozen om door te gaan als hoofd- en shirtsponsor. Algemeen directeur Jan Willem ter Steege legt uit: 'We hebben veel vertrouwen in het plan om binnen een jaar weer te promoveren naar de Eredivisie. Wij willen N.E.C. hierin supporten en bij promotie zijn we ook het hierop volgende jaar hoofd- en shirtsponsor in de Eredivisie. In augustus 2012 zijn we gestart met de samenwerking en hebben daar duidelijke doelstellingen aan verbonden. Naast een grotere landelijke naamsbekendheid, lokale betrokkenheid en een verhoging van onze klanttevredenheid hebben we het afgelopen seizoen ook mooie zakelijke successen gerealiseerd.'
Lees ook