Liefhebbers van het computerspelletje Pac-Man kunnen voortaan permanent op Google terecht.
Google heeft het spel vrijdag online gezet naar aanleiding van de dertigste verjaardag van de kleine gele bol. De zoekgigant heeft besloten het spel te blijven aanbieden na het gigantische succes van deze actie. "We zijn overspoeld, maar niet verbaasd door het succes van onze Pac-Man-actie", verklaarde Marissa Mayer, ondervoorzitter van Google, in een bericht op een van de blogs van de groep. "Door de grote vraag ernaar blijft het spel permanent toegankelijk."
Vrijdag was het traditionele logo van Google vervangen door een virtueel labyrinth. 48 uur lang konden internetgebruikers, door op het logo te klikken, met de kleine Pac-Man op jacht gaan naar 'pac-gums'.
Het was de eerste keer dat Google, dat het logo op zijn openingspagina geregeld aanpast aan bijzondere gelegenheden, een interactief spel aanbood aan zijn surfers. Pac-Man-fans kunnen het spelletje verder spelen op http://www.google.com/pacman.