IBM heeft zijn Express Advantage programma voor het mkb en de midmarket uitgebreid met nieuwe producten en programma's.
IBM hoopt met het nieuwe mkb productenportfolio (hardware, software, services) via zijn partnerkanaal meer klanten uit het middensegment (100-1000 medewerkers) te halen. Dat moet worden bewerkstelligd met aantrekkelijke leasecontracten en een lead-generatie campagne, waarin IBM 200 miljoen dollar investeert.
De nieuwste aanvullingen aan het Express Advantage portfolio bestaan ten eerste uit servers; de IBM System i 515 Express en de System i 525 Express. Ten tweede bestaat het pakket uit een dataopslag oplossing; de IBM System Storage TS2340 Tape Drive Express Model. Ten derde is er op het gebied van software is er de IBM Lotus Complete Messaging Starter Pack en de IBM Lotus Complete Collaboration Express Starter Pack.
Als extra is voor de Europese markt de Data Backup Express gelanceerd, een business continuity dienst die partners kunnen wederverkopen. IBM wil dat zijn partners meer business continuity oplossingen verkoopt. Daarom heeft het voor de Business Partners de Business Continuity Speciality in het leven geroepen.
IBM levert diverse nieuwe tools aan partners via de PartnerWorld Express Advantage web portals om de oplossingen in de markt te krijgen. Nieuw is de Solutions Builder Express en de Solutions Consultant Express tool.
Gebruikers van het IBM Express Advantage portfolio krijgen ondersteuning via het Express Advantage Concierge/customer support team.
Meer informatie:
Lees ook