Managed hosting door True

KPN in nopjes over marktverovering i-mode

 

De verkoop van i-mode loopt op rolletjes. Nederland en Duitsland tellen inmiddels opgeteld honderdduizend klanten.

Eind maart ging KPN via dochter E-Plus in Duitsland met i-mode van start, vier weken later gevolgd door Nederland. Vanaf de introductiedatum is i-mode te koop bij circa 340 winkels van Primafoon, BelCompany en The Phonehouse. Het enige i-modetoestel dat nu in Nederland nog in de schappen ligt is de N2I1 van de Japanse producent Nec. Dit toestel werd in combinatie met een voice- en data-abonnement verkocht voor een startprijs van 199 euro, maar KPN Mobile heeft deze prijs inmiddels verlaagd naar 99 euro. Volgens KPN heeft deze actie veel potentiële klanten over de streep getrokken.   In de tweede helft van dit jaar komt het tweede i-modetoestel, de Toshiba TS2li, op de markt. Daardoor zal het aantal klanten nog meer toenemen, zo verwacht KPN. Het bedrijf ligt op koers om in 2003 de geplande 1 miljoen klanten binnen te halen, aldus een woordvoerster van KPN Mobile tegenover het ANP. Binnenkort start KPN-Mobile met het aanbieden van i-mode in België.   Een van de belangrijkste pluspunten van i-mode is dat de gebruiker always on is. Hij hoeft dus niet elke keer in en uit te loggen en betaalt voor de hoeveelheid verzonden en ontvangen data en niet voor de duur van de verbinding. Via i-mode kan de gebruiker onder meer nieuws bekijken, beurskoersen volgen, files opvragen, foto’s bekijken en routes plannen. Behalve bellen en sms-en kan er met i-mode ook mobiel ge-emaild worden.   Marten Dijkstra

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/8400). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×