Managed hosting door True

Centralpoint sluit kantoor Amstelveen wegens corona

 

Centralpoint sluit per direct de deuren van het kantoor in Amstelveen. Door de pandemie is hybride werken het toverwoord. Vandaar dat de hardwaredienstverlener het pand verlaat.

Opvallend is dat het Centralpoint pas drie jaar geleden verhuisde naar het gerenoveerde Beneluxgebouw in Amstelveen. Op de locatie beschikt het bedrijf over tweeduizend vierkante meter kantoorruimte en een magazijnruimte. Eerder was de verkoper van hardware gevestigd in een pand aan de Biesbosch in Amstelveen.

Centralpoint geeft aan dat het, met honderden medewerkers die voortaan gedeeltelijk thuiswerken, een leegstand voorziet van kantoorpanden in Amstelveen en Nijmegen. ‘Als veel andere bedrijven heeft Centralpoint de afgelopen tijd onderzocht welke opties er rondom huisvesting zijn. Hieruit kwam de conclusie naar voren dat door de vlucht die het digitaal samenwerken en thuiswerken heeft genomen, het niet meer nodig om meerdere kantoorpanden aan te houden’, zo schrijft de onderneming in een persbericht. Daaropvolgend is besloten om het kantoorpand in Amstelveen te sluiten. Voor alle medewerkers wordt een thuiswerkplek gefaciliteerd en is de organisatie bezig met het creëren van ‘social meeting points’: ontmoetingsplekken waar medewerkers elkaar en externen kunnen treffen, kunnen samenwerken en bijpraten. De organisatie is met de verhuurder in overleg wanneer het pand in Amstelveen definitief verlaten zal worden, maar zeker is dat per 1 januari 2021 alle medewerkers van de vestiging Amstelveen hybride gaan werken vanuit huis, op kantoor in Nijmegen en op social meeting points.

Hybride werken als basis

Centralpoint gaat het Benelux-gebouw in Amstelveen verlaten.

Luuk Slaats, ceo Centralpoint, geeft aan dat de beslissing niet was voorzien, zoals er wel meer nieuw is in coronatijd. ‘De keuze draagt bij aan de toekomst van onze organisatie. Voor de medewerkers in Amstelveen geldt dat zij vanaf 1 januari een passende thuiswerkplek gefaciliteerd krijgen en hybride gaan werken.’

Centralpoint is onderdeel van ict-reseller Infotheek Group. Het is sinds juni 2018 ontstaan door het samengaan van Scholten Awater (SA), Centralpoint (.nl en .be) en Infotheek. De organisatie heeft zo’n vijfhonderd medewerkers in dienst, verspreid over kantoren in Nijmegen en het Belgische Aarschot.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/7084642). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.