Juniper Networks introduceerde kort geleden het herziene Juniper Partner Advantage-programma, dat partners onder het motto ‘Partnering for Business Growth’ een flexibeler en eenvoudiger manier biedt om zaken met Juniper te doen. De wijzigingen hebben ten doel om de consistentie en schaalgrootte te verbeteren binnen een geïntegreerd kader dat partners, distributeurs, producten en diensten omspant.
Juniper wil met zijn Juniper Partner Advantage (JPA)-programma een traject uitstippelen dat het makkelijker maakt om zaken te doen met zijn partners. Het doel is om wederzijdse verbondenheid te stimuleren, partners te helpen met het identificeren van nieuwe omzetmogelijkheden en de winstgevendheid en groei van hun onderneming te bevorderen.
De Champion- en Services-programma’s zijn nu geïntegreerd binnen Juniper Partner Advantage. Als partners beschikken over medewerkers die Juniper Ingenious Champion zijn, vormt dit voldoende bewijs voor de aanwezigheid van de vereiste technische vaardigheden. Het programma omvat nu ook extra omzetcategorieën voor Elite- en Select-partners. Verder is het aantal productmachtigingen teruggebracht naar drie. Dit omvat de trajecten Routing, Switching en Security. De Elite-partners komen in aanmerking voor de nieuwe Cloud Provider-accreditatie (Private Cloud en Telco Cloud). Ook maken verkoopcertificeringen niet langer deel uit van de toelatingseisen voor het programma (de online trainingen en examens voor Juniper Networks Sales Associate (JNSA) en Continuing Education Credits).
Sander Groot, channel lead Northern Europe bij Juniper Networks: 'Onze partners vroegen ons om verbeterde voorspelbaarheid en consistentie. Op basis van hun feedback bieden wij programma’s en incentives waarmee zij de groei van hun onderneming kunnen bevorderen. We streven ernaar om de omzet van partners te vergroten door hen te voorzien van de juiste hulpmiddelen.'