Managed hosting door True

Nieuwe strategie: elke ICT-doelgroep krijgt eigen platform

Computable stopt tabloid en wordt magazine

 

46 jaar Computable

46 jaar Computable

De printuitgave van ict-vakblad Computable komt deze week voor het laatst uit als vakblad met nieuws, opinie en achtergronden op tabloid-formaat (krantenpapier). Uitgever Marqit, onderdeel van Jaarbeurs, lanceert in december 2014 een nieuw magazine dat gericht is op ict-management en ict-beslissers. In het nieuwe magazine wordt iedere maand een ander ict-thema behandeld. Computable gaat ict-professionals via zijn website bedienen.

De constatering dat de snel veranderende informatiebehoefte een blijvende impact heeft op ons bestaan heeft Marqit doen besluiten met de uitgave van het vertrouwde Computable - in de huidige vorm - te stoppen. Computable blijft het laatste ict-nieuws via zijn website verspreiden, maar drukt dit niet meer af op papier.

Voor de community van ict-professionals en ict-specialisten wordt het online platform versterkt. Computable zal daarnaast sterk inzetten op de verbinding tussen digitale en fysieke vormen van communicatie tussen gebruikers van ict-oplossingen en de leveranciers.

Sander Hulsman, hoofdredacteur van Computable: 'Sinds 1968 is Computable uitgegroeid tot hét vakblad voor de ict-professional en -manager in Nederland. Maar in die 46 jaar is onze wereld totaal veranderd. In deze nieuwe wereld van het internet of things is alles aan elkaar gekoppeld via digitale verbindingen: mensen, machines, robots, informatie, data, et cetera. Deze andere tijd vraagt om een andere blik op de informatievoorziening en berichtgeving die noodzakelijk is voor ict-specialisten, ict-managers en ict-beslissers bij het goed uitvoeren van hun werk. Voor het nemen van inkoopbeslissingen speelt de vrijelijk beschikbare informatie via internet immers een veel grotere rol dan wat via print decennia voorhanden was. Relevantie, actualiteit en reikwijdte van informatie bereikt de ict'er via leveranciers en 'peers', maar vooral via search. Daar kan geen printproduct meer tegen op.'

Infosecurity.nl, Storage Expo, Tooling Event

Uitreiking laatste Computable nieuwsblad

V.l.n.r. Oud-Computable-hoofdredacteuren Robbert Hoefnagel, Alex Beishuizen, Mels Dees en hoofdredacteur Sander Hulsman nemen de laatste versie van het Computable-nieuwsblad in ontvangst.

Roderick Wijsmuller, uitgever Computable: 'Wij willen juist met deze krantuitgave stoppen omdat deze te veel volgend is op het nieuws dat al online is verspreid. We zien dat er enorme kansen liggen om via een sterk, breed portfolio van kennisplatformen een leidende rol te blijven spelen voor zowel de ict-professional als ict-management. Wij willen meer relevante informatie uitgeven, uit meer bronnen, nog beter geduid en gericht op gesegmenteerde doelgroepen in een veelheid van verschijningvormen, live en online. Het digitale platform is daarbij het startpunt, met een community bij Computable van ruim 250.000 maandelijkse bezoekers, een expertpanel van 1250 ervaren deskundigen en met meer dan zestigduizend  artikelen. De nieuwsbrieven, whitepaper updates, social media-platformen en mobiele platformen completeren het digitale portfolio.'

Wijsmuller vervolgt: 'De combinatie van Computable met de grote beursmerken van Jaarbeurs zoals Infosecurity.nl, Storage Expo, The Tooling Event en de specialistische beurzen rond ict voor overheid, zorg, onderwijs en logistieke sector is ongekend. De verticale markten krijgen ook hun eigen plek binnen de Computable-community. Voor ict-specialisten en ict-professionals bouwen we ons online platform sterk uit. En voor ict-management en ict-beslissers complementeren wij de fysieke en digitale platformen met een nieuw maandelijks magazine met een vertrouwde naam: Computable.'

One-stop-shop

De ingeslagen koers past binnen de strategie van Jaarbeurs dat vooral de combinatie tussen fysieke en digitale ontmoetingen wil faciliteren in de zakelijke markt.

 Bart Strijker, director unit digital van Jaarbeurs: 'De acquisities van Marqit in 2013 en Computable eerder dit jaar onderstrepen de nieuwe koers van Jaarbeurs. Niet puur focus op beurzen, maar juist vanuit de vraagkant kijken waar de informatiebehoefte ligt en hier met dynamische, eigentijdse platformen op inspelen. Dat kan per markt verschillen, maar juist in de ict-markt denken we met deze combinatie van de ict-beurzen, de community van Computable en de kennisbank van Marqit de bezoekers en lezers optimaal te bedienen en voor adverteerders/exposanten een one-stop-shop te bieden ter ondersteuning van hun marketingactiviteiten.'

Computable organiseert op 9 oktober 2014 een bijeenkomst voor genodigden om het einde van het tijdperk van de huidige uitgave uit te luiden.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/5182145). © Jaarbeurs IT Media.

8,4

 

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.