Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Watchguard koppelt marges aan commitment

 

Watchguard Technologies, leverancier van multifunctionele firewalls, introduceert Watchguardone. Dit innovatieve partnerprogramma kijkt niet alleen naar de verkoopvolumes van de resellers, maar juist ook naar hun certificeringen en opleidingen. Door binnen WatchGuardone verschillende programma's te combineren, kunnen resellers kortingen tot wel 70 procent bereiken. Dit maakt WatchGuardone vernieuwend in de partnermarkt.

Watchguard staat al vier jaar genoteerd in het leiderskwadrant van Gartners Magic Quadrant for Unified Threat Management. 'Eigenlijk is het heel simpel: goed getrainde en opgeleide resellers hebben tevredener klanten en eindgebruikers, met veiligere netwerken', zegt Etiënne van der Woude, regional sales manager Benelux bij Watchguard. 'Ons nieuwe partnerprogramma legt de macht bij de reseller, door ze zelf de mate van commitment te laten bepalen. Omdat WatchGuardone meer de nadruk legt op waarde dan op volume, kunnen onze partners zich concentreren op de kwaliteit en professionaliteit van de oplossingen en implementaties, in plaats van op hun marge.' 

Watchguardone onderscheidt verschillende deelnameniveaus, zoals Silver, Gold en Platinum. De partner maakt aanspraak op aantrekkelijke kortingen, hoe ver deze oplopen is afhankelijk van de mate van commitment. De belangrijkste voordelen voor resellers zijn:
• Watchguardone bevat een trainings- en certificeringsprogramma, waarmee partners hun technische kennis in speciale online lessen kunnen verbreden. Hoe meer de partner investeert in training, hoe meer Watchguard investeert in de partner.
• Directe kortingen of kortingen achteraf. De directe korting wordt gebaseerd op het aantal mensen dat elke reseller traint, de korting achteraf is een percentage van de totale verkoopopbrengst. Dat betekent minder prijsdruk in het begin en meer kansen in het algemeen.
• Multi-channel selling. De partners bepalen zelf of ze de producten online, in de winkel of persoonlijk verkopen.
WatchGuardone zal officieel worden gelanceerd in januari 2015. Bestaande en aspirant partners kunnen nu al meer te weten komen over WatchGuardone op de website en zich daar nu al registreren.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/5148560). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.