Microfix, Apple en premium geautoriseerd service provider voor (i)Mac, iPad en iPod) verzorgt nu ook geautoriseerde reparaties en garantiereparaties voor iPhones. De service betreft reparatie in, en na de garantie periode. Afhandeling is in nauwe samenwerking met Apple. Microfix streeft naar afhandeling binnen enkele dagen. Daarnaast wordt gewerkt aan een klaar terwijl u wacht reparatie model, voor zover de onderdelen op voorraad zijn.
Er kan direct begonnen worden met vervangen van batterijen, camera’s en diverse andere onderdelen. Daarnaast zal ook beoordeling van garantiesituaties en aanbieden van omruil apparatuur plaats vinden. Geleidelijk aan zal het reparatie programma worden uitgebreid, zodat de gebruiker vaker zijn eigen telefoon gerepareerd terugkrijgt.
De overeenkomst met Apple betreft: garantie afhandeling in het eerste jaar, buiten garantie of bij consumenten garantie claims in het tweede jaar. Microfix bemiddelt of wijst de weg bij de afhandeling van de tweedejaars garantie voor alle consumenten en verzorgt alle reparaties of omruil van alle iPhone 3, 4 en 5 buiten garantie.
Microfix repareert computer apparatuur sinds 1991. Met ruim vijftig medewerkers worden laptops, computer, printers en andere elektronica gerepareerd. Opdrachtgevers zijn bedrijven, wederverkopers en consumenten. Microfix repareert voor een aantal fabrikanten waaronder Apple.
Microfix heeft vestigingen in Leiden en Amsterdam en werkt met zestienhonderd aanleverpunten van Kiala in de Benelux waar reparaties kunnen worden aangeboden. Mac apparatuur wordt met een koeriersdienst gratis van huis opgehaald. Daarnaast wordt gewerkt met een buitendienst voor aan huis service.